علت فراخوانی 350 هزار سرباز احتیاط صهیونیست چیست؟

چهارشنبه 16 خرداد 1403 - 19:00

کارشناسان معتقدند منطقه مرزی لبنان با فلسطین اشغالی به خاطر تصمیمات رژیم تل‌آویو، به طرف تنش و حمله اسرائیلی به لبنان پیش می‌رود.

العالم- فلسطین اشغالی

یکی از تصمیم‌های دولت نتانیاهو فراخوانی 350 هزار سرباز ذخیره اسرائیلی تا پایان ماه اوت است.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیلی گفت: ما آماده‌ایم تا اقدامات بسیار قوی در شمال انجام دهیم و امنیت را به آن بازگردانیم.

شبکه 12 تلویزیون عبری نیز گزارش داد که ارتش صهیونیستی در مرز شمالی در آماده‌باش کامل بوده و طرح‌هایی برای اقدام محدود تدوین کرده است اما به جزئیات آن اشاره نکرد.

شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان نیز بر آمادگی مقاومت لبنان برای مقابله با دشمن صهیونیستی تاکید و خاطرنشان کرد که هرگونه گسترش جنگ از سوی رژیم اسرائیلی علیه لبنان با ویرانی شدید و آوارگی گسترده صهیونیست‌ها مواجه خواهد شد.

حزب‌الله لبنان در روزهای اخیر صدها موشک و پهپاد به طرف شهرک‌های صهیونیستی شمال فلسطین اشغالی و جولان شلیک کرد که به آتش‌سوزی گسترده و خسارات مادی و تلفات عظیم انسانی انجامید.

علیرغم تهدیدهای اسرائیلی، حزب‌الله لبنان همچنان به هدف قرار دادن مواضع دشمن صهیونیستی با موشک‌های هدایت‌شونده، توپخانه و پهپاد ادامه می‌دهد که به وارد شدن تلفات انسانی و خسارات مادی بیشتر به این رژیم انجامیده است.

همزمان دشمن صهیونیستی اعتراف کرده که حزب‌الله دستگاه‌های جاسوسی دقیقی در اختیار دارد که به آن اجازه می‌دهد تأسیسات گنبد آهنین و سایت‌های نظامی اسرائیل را ردیابی و به آن حمله کند.

پربیننده ترین خبرها