گسترش عملیات نظامی صنعا با آزمایش یک موشک دوربرد + فیلم

پنج‌شنبه 17 خرداد 1403 - 13:53

نیروهای مسلح یمن از اجرای سه عملیات مشترک در دریای سرخ و دریای عرب علیه کشتی‌های ناقض تصمیم ممنوعیت ورود به بنادر فلسطین اشغالی، خبر داد و تصاویری از رونمایی موشک بالستیک «فلسطین» توسط انصارالله یمن منتشر کرد.

العالم - یمن

در راستای حمایت از مردم ستمدیده فلسطین و در پاسخ به جنایات دشمن صهیونیستی ضد آوارگان رفح در باریکه غزه و در چارچوب گسترش عملیات نظامی در مرحله چهارم تشدید تنش، نیروی دریایی، موشکی و یگان پهپادی ارتش یمن سه عملیات نظامی در دریای سرخ و دریای عرب انجام دادند.

این اهداف شامل دو کشتی متعلق به شرکت‌هایی بود که تصمیم ممنوعیت ورود به بنادر فلسطین اشغالی را نقض کردند و هر دو حمله با تعدادی موشک و پهپاد صورت گرفت. سومین عملیات یک کشتی آمریکایی را با تعدادی پهپاد در شرق دریای عرب هدف قرار داد.

در همین حال، نیروهای یمنی از موشک بالستیک فلسطین رونمایی کردند و فیلمی از پرتاب آن را در اولین عملیات خود به سمت هدف نظامی در شهر اشغالی ایلات (ام رشراش) واقع در جنوب فلسطین اشغالی منتشر کردند.

صنعا توضیح داد که موشک فلسطین یک موشک ساخت داخل و دوربرد است که با سوخت جامد کار می‌کند و برای آزمایش توانایی رسیدن به مقصد، برای اولینبار در عملیات به کار گرفته شد.

با توجه به تشدید تنش نظامی در دریای سرخ، انگلیس اعلام کرد که استقرار ناوشکن اچ.ام.اس.دانکن، در آنجا به تعویق افتاده است. گزارش‌ها حاکی است که وزارت دفاع این کشور به خدمه ناوشکن دستور داده است تا اطلاع ثانوی در جبل الطارق بمانند، اقدامی که نشان دهنده ترس لندن از هدف قرار گرفتن ناوشکن انگلیسی و تکرار حمله به ناوشکن «دايموند» است که برای همیشه از صحنه دریای سرخ محو شد.

در همین راستا، ناوشکن یونانی «هیدرا» که برای مأموریت اروپایی «آسپدس» فعالیت می‌کرد، پس از دریافت اطلاعیه کشورهای اروپایی مبنی بر خروج جنگنده‌های نظامی خود از دریای سرخ، بلافاصله از محدوده عملیات یمنی‌ها در دریای سرخ و خلیج عدن خارج شد و صنعا ضمن استقبال از این اقدام، آن را حرکت در مسیری درست دانست و از دیگر کشورهای اروپایی نیز خواست تا تصمیمات مشابهی اتخاذ کنند.

پربیننده ترین خبرها