تحولات 245مین روز جنگ غزه.. طرح آتش‌بس همچنان بلاتکلیف است

تحولات  245مین روز جنگ غزه.. طرح آتش‌بس همچنان بلاتکلیف است
جمعه 18 خرداد 1403 - 08:00

ارتش رژیم صهیونیستی در 245مین روز پیاپی از حمله به باریکه غزه، بخش‌های مختلفی از این منطقه به خصوص در مرکز و جنوب را هدف حملات جنگنده‌های خود قرار داده و شمار زیادی از شهروندان عادی را به شهادت رسانده یا مجروح کرده است.

العالم - فلسطین اشغالی

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در غزه اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی پس از حمله هوایی به اردوگاه النصیرات، به منظور ایجاد هرج و مرج و تشدید بحران انسانی و جلوگیری از خدمات‌رسانی شهرداری به شهروندان و آوارگان، "ایاد المغازی"، شهردار این اردوگاه را ترور کرد.

در سطوح میدانی، مقاومت فلسطین به عملیات‌های گسترده خود علیه نظامیان رژیم صهیونیستی، برای هشتمین ماه پیاپی ادامه می‌دهد. گردان‌های القسام از اجرای چند عملیات از جمله نفوذ به داخل خطوط مقدم در آن سوی دیوار حائل و حمله به مقر فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی در شهر رفح ولقع در جنوب غزه خبر داد. رژیم اشغالگر هلاکت یکی از نظامیان خود را در این عملیات تأیید کرده است.

در سطوح سیاسی، میانجی‌گران همچنان در حال تلاش برای از سرگیری مذاکرات آتش‌بس در غزه هستند؛ قاهره از فرماندهان جنبش حماس برای سفر به مصر دعوت کرده است این در حالی است که این جنبش اعلام کرده که متن طرح آتش‌بس – که از طریق میانجی‌ها به دست آورده است – با آنچه که "جو بایدن" رئیس‌جمهوری آمریکا جمعه گذشته اعلام کرده است، همخوانی ندارد.

دیروز پنج‌شنبه "ماجد الانصاری" سخنگوی وزارت امور خارجه قطر اعلام کرد که حماس تاکنون پاسخی درباره طرح اخیر آتش‌بس در غزه و مبادله اسرا، به میانجی‌ها نداده است. به گفته وی، حماس هنوز در حال بررسی این طرح است.

لحظه به لحظه با تحولات غزه در 245 امین روز حملات رژیم صهیونیستی به این باریکه و رفح:

22:27 | گزارش العالم از تظاهرات گسترده یمنی‌ها در حمایت از ملت فلسطین

یمن

شهرهای مختلف یمن امروز صحنه تظاهرات مردم این کشور برای اعلام همبستگی با ملت فلسطین و محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی در باریکه غزه بود.

21:40 | دولت غزه آمار کودک‌کشی رژیم صهیونیستی را فاش کرد

دفتر اطلاع رسانی دولت غزه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی از زمان آغاز جنگ در منطقه غزه بیش از 15517 کودک فلسطینی را به شهادت رسانده است.

21:31 | بیانیه مشترک آمریکا و تروئیکای اروپا در حمایت از طرح جدید آتش‌بس غزه

رهبران کشور‌های آمریکا و تروئیکای اروپا (آلمان، فرانسه و انگلیس) در بیانیه‌ای مشترک حمایت خود را از طرح جدید برای آتش‌بس غزه که مدتی قبل از سوی آمریکا اعلام شد، اعلام کردند.

طبق این بیانیه، «آن‌ها درخواست خود از حماس برای اعلام پذیرش کامل این پیشنهاد جامع را تکرار کردند که از سوی اسرائیل ارائه و پذیرفته شده است و از طرفین خواستند بدون تاخیر این برنامه را اجرایی کنند تا این جنگ، سرانجام، پایان بگیرد.»

21:17 | تظاهرات گسترده اردنی‌ها در حمایت از غزه و اعتراض به جنگ‌افروزی بایدن

اردن

اردنی‌ها امروز با برگزاری تظاهرات گسترده در پایتخت،از دولت آمریکا به خاطر جنگ‌افروزی علیه ملت فلسطین در باریکه غزه انتقاد کردند.

21:12 | درخواست اسرائيلی‌ها از آلمان برای توقف صادرات تسلیحات به تل‌آویو

گروهی از فعالان صهیونیست با برگزاری تجمعی اعتراض‌آمیز مقابل سفارت آلمان در تل‌آویو، از دولت برلین خواستند تا صادرات سلاح به رژیم اشغالگر را متوقف کنند.​​​​​​

19:17 | درخواست واشنگتن از قطر برای اعمال فشار بر حماس؛ قبول آتش‌بس یا اخراج

در حالی‌که وزیر خارجه آمریکا، دوشنبه آینده در هشتمین سفر خود از زمان آغاز جنگ غزه، راهی فلسطین اشغالی می‌شود، دولت واشنگتن همچنان به اعمال فشار به جنبش مقاومت حماس با هدف دستیابی به توافق آتش‌بس با رژیم صهیونیستی، ادامه می‌دهد.

جزئیات بیشتر

17:01 | تظاهرات هزاران نفر در اردن در حمایت از غزه و فلسطین

اردن

15:27 | برگزاری اولین نماز جمعه در جبالیا در شمال غزه پس از عقب‌نشینی نیروهای اشغالگر صهیونیستی از این منطقه

13:35 | تصاویری از بمباران تجمع نیروهای اشغالگر صهیونیستی در رفح توسط گردان‌های شهدای الاقصی

بمب

12:47 | توقف حمایت آمریکا و اروپا از رژیم صهیونیستی تنها راه پایان تراژدی دردناک در فلسطین است

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امورخارجه ایران: نه فقط حرف، بلکه تنها توقف کامل و عملی حمایت آمریکا و اروپا از رژیم نژادپرست صهیونیستی، به این تراژدی دردناک و خشونت بی‌پروا و وحشیانه علیه انسان‌ها در فلسطین پایان می‌بخشد.

12:15 | تصاویری از هدف قرار دادن نیروها و ادوات نظامی اشغالگران صهیونیستی در محور نتساریم در جنوب غزه و حمله موشکی به اسدود توسط گروهان‌های قدس

شداد

11:23 | زخمی شدن 6 نظامی اسرائیلی در مرزهای شمالی

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد 6 نظامی این رژیم در جریان عملیات اطفای حریق در مرزهای شمالی فلسطین اشغالی زخمی شدند.

حملات حزب الله به مرزهای شمالی موجب آتش‌سوزی‌های گسترده در مناطقی در شمال فلسطین اشغالی شده است.

11:03 | حمله موشکی مقاومت به شهرکی صهیونیستی در مجاورت غزه

یبل

گردان‌های مجاهدین شهرک صهیونیست‌نشین "العین الثالثه" در اطراف باریکه غزه را هدف حمله موشکی قرار داد.

10:53 | تظاهرات هزاران نفر از مردم صعده یمن در حمایت از فلسطین

تظاه

راهپیمایی هفتگی مردم صعده یمن تحت عنوان "همراه با غزه... تقویت توانمندی‌ها... و تشدید عملیات" در همبستگی با ملت فلسطین برگزار شد.

09:30 | گاف سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره کشتار غیرنظامیان فلسطینی

"متیو میلر" سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره کشتار اشغالگران در مدرسه‌ای در اردوگاه "النصیرات" در غزه گفت که رژیم اسرائیل حق دارد غیرنظامیان را هدف قرار دهد.

جزئیات بیشتر

09:06 | رسانه عبری: نتانیاهو "در خفا" خواستار پایان جنگ غزه است

جزئیات بیشتر

کارشناس صهیونست ابراز عقیده کرده که نخست‌وزیر و ژنرال‌های ارتش رژیم اسرائیل در خفا خواستار پایان جنگ غزه هستند.

07:48 | سنوار: حماس توافقی که خواستار خلع سلاح باشد را نمی‌پذیرد

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال گزارش داده یحیی سنوار، رهبر حماس در غزه به مذاکره‌کنندگان عرب اطلاع داده است که پیشنهاد بایدن را نمی‌پذیرد مگر اینکه "اسرائیل" به برقراری آتش‌بس دائمی متعهد شود.

07:28 | ویرانی گسترده درمانگاهی در اردوگاه جبالیا در پی حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی

جبالیا

پربیننده ترین خبرها