پاکستان: نشست تهران برای کمک به ثبات و امنیت افغانستان حائز اهمیت است

پاکستان: نشست تهران برای کمک به ثبات و امنیت افغانستان حائز اهمیت است
جمعه 18 خرداد 1403 - 12:51

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان گفت: نشست گروه تماس منطقه‌ای برای افغانستان به میزبانی جمهوری اسلامی ایران یک روند مهم در مسیر همکاری‌های نزدیک همسایگان افغانستان برای اطمینان از صلح، امنیت و ثبات در این کشور است.

العالم - آسیا

"ممتاز زهرا" سخنگوی وزارت خارجه پاکستان، امروز (جمعه) در نشست خبری هفتگی خود در اسلام‌آباد گفت: "آصف علی خان دُرانی" نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان قرار است در نشست چهار جانبه تهران (گروه تماس منطقه‌ای برای افغانستان) شرکت کند.

وی اظهار داشت: پاکستان معتقد است که جایگاه و نقش گروه تماس منطقه‌ای برای افغانستان بسیار حائز اهمیت می‌باشد و سکویی برای تقویت همکاری‌های منطقه‌ای به ویژه همگرایی نزدیک میان افغانستان فراهم می‌کند.

ممتاز زهرا تاکید کرد: رایزنی‌ها در سطح گروه تماس منطقه‌ای این اطمینان را می‌دهد تا افغانستان به مرکزی برای فعالیت‌های تروریستی تبدیل نشود و همزمان کشورهای همسایه از تلاش‌های افغانستان برای رفاه و بهبود اقتصادی مردم خود قویا حمایت می‌کنند.

روز گذشته "سید رسول موسوی" دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل آسیای جنوبی وزارت امور خارجه ایران در پیامی در صفحه اجتماعی ایکس نوشت: تهران روز شنبه ۱۹ خرداد میزبان نشست گروه تماس منطقه‌ای برای افغانستان خواهد بود.

وی در ادامه افزود: رایزنی نمایندگان ویژه ایران، پاکستان، چین و روسیه در خصوص آینده افغانستان در دستور کار این نشست قرار دارد.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها