درخواست اسرائيلی‌ها از آلمان برای توقف صادرات تسلیحات به تل‌آویو + تصاویر

درخواست اسرائيلی‌ها از آلمان برای توقف صادرات تسلیحات به تل‌آویو + تصاویر
جمعه 18 خرداد 1403 - 20:56

گروهی از فعالان اسرائیلی با برگزاری تجمعی اعتراض‌آمیز مقابل سفارت آلمان در تل‌آویو، از دولت برلین خواستند تا صادرات سلاح به رژیم اشغالگر را متوقف کنند.​​​​​​

العالم - اروپا

معترضان اسرائیلی در حالی‌که در ورودی سفارت آلمان نشسته بودند،‌ بلاکاردهایی در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود: "تجهیز اسرائیل به سلاح را متوقف کنید"، "آیا این خون‌ها برای دستان‌تان کافی نیست؟!"،‌ "یک‌بار هم که شده در سمت درست تاریخ بایستید".

گزار‌ش‌ها حاکی از بازداشت ۵ نفر توسط پلیس رژیم اشغالگر است. پلیس تلاش می‌کرد تا معترضان را با توسل به زور از این منطقه دور کند.

در بیانیه‌ای مکتوب که فعالان بعد از تجمع اعتراض‌آمیز قرائت کردند، آمده است: اسرائیل در کشتار اهالی غزه از سلاح‌های آلمانی استفاده کرده است.

معترضان در نامه‌ای به "استفان سیبرت" سفیر آلمان از او خواستند که از دولت برلین بخواهد صادرات سلاح به "اسرائیل" را متوقف کند.

آلمان دارای رتبه دوم در میان کشورهایی است که سال گذشته به میزان ۴۷ درصد سلاح به رژیم اشغالگر صادر کرد.

نیروهای اشغالگر صهیونیست از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ جنگی ویرانگر را علیه باریکه غزه آغاز کردند که بر اثر آن ده ها هزار نفر از جمله شمار زیادی زن و کودک شهید و مجروح شدند.

رژیم اشغالگر صهیونیست با وجود صدور حکم های موقت از سوی دیوان لاهه و نیز با وجود صدور قطعنامه از سوی شورای امنیت همچنان به این جنگ ویرانگر و فجیع ادامه می دهد.

پربیننده ترین خبرها