به‌روز رسانی می‌شود؛

اسرائیل رسما "رژیم کودک‌کش" معرفی شد

 اسرائیل رسما
جمعه 18 خرداد 1403 - 20:09

دبیرکل سازمان ملل، رژیم صهیونیستی را در فهرست سیاه این سازمان به عنوان رژیم کودک‌کش قرار داد.

العالم - فلسطین اشغالی

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که "آنتونیو گوترش" دبیرکل سازمان ملل متحد به هیأت تل‌آویو در این سازمان اطلاع داده که اسرائیل را در لیست سیاه رژیم‌های کودک‌کش سازمان ملل متحد قرار داده است.

"گیلعاد اردان" نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد نیز طی اظهاراتی گفت که آنتونیو گوترش ارتش اسرائیل را به فهرست جهانی (سیاه) متخلفانی که مرتکب تخلفات علیه کودکان شده‌اند، اضافه کرده است. او اشاره کرد این تصمیم روز جمعه رسما به او اطلاع داده شده و آن را "شرم‌آور" توصیف کرد.

پیش از این محافل صهیونیستی با اعلام احتمال وقوع این اتفاق به دنبال تصمیم گیری در خصوص اقدامی بودند که در واکنش به آن باید انجام دهند. شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی چندی پیش اعلام کرد که بر اساس ارزیابی‌های انجام شده در داخل شورای امنیت داخلی و ارتش رژیم صهیونیستی، احتمالاً سازمان ملل متحد برای اولین بار ارتش اسرائیل را به عنوان یک سازمان آزاردهنده و قاتل کودکان معرفی خواهد کرد.

طبق گزارش شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی، اعلام قریب‌الوقوع این موضوع نگرانی عمیقی را در میان مسئولان اسرائیلی ایجاد می‌کند؛ چرا که این روند بخشی از مجموعه مصوبات بین‌المللی علیه اسرائیل به شمار می‌رود که می‌تواند عواقب وخیمی در برخی پرونده‌ها از جمله فروش تسلیحات به این رژيم داشته باشد.

اولین واکنش تل‌آویو به قرار گرفتن در لیست رژیم‌های کودک‌کش

" یسرائیل کاتس" وزیر خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد که مصوبه الحاق تل‌آویو به لیست بین‌المللی رژیم‌های ناقض حقوق کودکان در مناسبات تل آویو با سازمان ملل متحد تاثیرگذار خواهد بود.

همچنین نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل هم در واکنش به این تصمیم گوترش، در تماس تلفنی با وی مدعی شد کسی که وارد لیست سیاه شد، خود گوترش است که حماس را تشویق می‌کند.

وی گفت، هدف از تصمیمات گوترش ایجاد نفرت علیه رژیم صهیونیستی است.

"بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هم در واکنش به این تصمیم مدعی شد: امروز سازمان ملل با پیوستن به لیست حامیان «حماسِ آدم‌کُش»، خود را در لیست سیاه تاریخ قرار داده است!

وی در ادامه ادعا کرد، ارتش رژیم صهیونیستی با اخلاق‌ترین ارتش جهان است و هیچ قطعنامه مضحک سازمان ملل این واقعیت را تغییر نخواهد داد.

پربیننده ترین خبرها