پیامدهای قرار گرفتن رژیم صهیونیستی در "فهرست سیاه کودک‌کشی"

پیامدهای قرار گرفتن رژیم صهیونیستی در
شنبه 19 خرداد 1403 - 10:10

سازمان ملل متحد روز گذشته (جمعه) طی یادادشتی خطاب به نمایندگان رژیم صهیونیستی در این سازمان اعلام کرد که این رژیم را در "فهرست سیاه رژیم های کودک‌کش" قرار داده است.

العالم - فلسطین اشغالی

بنابر گزارش فلسطین اونلاین، "گیلعاد اردان"، سفیر رژیم اشغالگر در سازمان ملل روز جمعه اعلام کرد: یادداشتی از "آنتونیو گوترش" دبیر کل سازمان ملل دریافت کرده است با این مضمون که اسراییل در فهرست رژیم های کودک‌کش قرار گرفته است.

"فهرست سیاه" سازمان ملل عمدتا شامل جرایمی چون استفاده از کودکان در جنگ، سوء استفاده جنسی از آنها و کشتار یا ایجاد معلولیت در آنها و حمله به مدارس و بیمارستان‌ها می شود.

پیش از این سازمان‌های حقوقی از جمله "دیده بان حقوق بشر"، سازمان ملل را به خاطر طفره رفتن از قرار دادن رژیم صهیونیستی در فهرست سیاه مورد انتقادات شدید قرار داده و تأکید کرده بود که استثنای این رژیم از فهرست سیاه، ضربه سنگینی به کودکان فلسطینی وارد می کند.

چرا رژیم صهیونیستی از این اقدام سازمان ملل هراس دارد؟

کانال 13 تلوزیون رژیم اشغالگر در گزارشی درباره قرار دادن این رژیم در فهرست سیاه خاطرنشان کرد: این اقدام مایه نگرانی شدید مقامات رژیم اشغالگر می شود زیرا بخشی از اقدامات سیاسی دراماتیک علیه این رژیم است و پیامدهای عملی سنگینی دارد و ممکن است روند ارسال کمک های تسلیحاتی به این رژیم را مختل کند.

در این گزارش آمده است که این تصمیم چنانچه به تصویت برسد، به مدت 4 سال اجرا خواهد شد و کسی که رأی نهایی را درباره آن صادر خواهد کرد شخص آنتونیو گوترش است که در مواردی روابط چالشی و پر افت و خیز با این رژیم داشته است.

طبق این گزارش "تحرکات عملی رژیم اسرائیل در برابر این اقدام و اعلام قریب الوقوع آن آغاز شده است".

از سوی دیگر در واشنگتن، دولت جو بایدن هشدار داده است که "نحوه اجرای این تصمیم، اسرائیل را بیش از پیش در سطح بین الملل منزوی خواهد کرد".

طرف هایی در سازمان ملل، ظرف هفته‌های گذشته تلاش کردند مانع قرار گرفتن تل آویو در "فهرست سیاه" شوند. این مسأله کابوسی برای این رژیم به شمار می آید. قرار گرفتن این رژیم در فهرست سیاه، پیامدهای حقوقی و عملی مستقیمی برای این رژیم دارد از جمله اعمال تحریم‌های اقتصادی، تجاری یا تحریم تسلیحاتی و ...

پیامدهای قرار گرفتن در فهرست سیاه

در سطوح داخلی، تردیدی نیست که قرار گرفتن رژیم صهیونیستی در فهرست سیاه سازمان ملل، موقعیت نتانیاهو را در برابر مخالفانش – که سعی در براندازی او و افراطی ترین کابینه تاریخ این رژیم دارند - بیش از پیش تضعیف می کند.

این در حالی است که مهلتی که بنی گانتس (عضو کابینه جنگی رژیم اشغالگر) برای نتانیاهو تعیین کرده است رو به اتمام است. بنی گانتس تا 8 ژوئن (امروز /شنبه) به نتانیاهو مهلت داده است تا نقشه راهی برای بعد از جنگ برای اداره غزه و امضای طرح مبادله اسرا با حماس ارائه کند.

همزمان با تشدید بحث و مناقشه درباره قرار گرفتن "اسرائیل" در فهرست سیاه سازمان ملل در داخل این رژیم، ارتش رژیم صهیونیستی با حمله به مدرسه ای تحت حمایت آنروا در اردوگاه النصیرات در مرکز باریکه غزه و به شهادت رساندن بیش از 40 نفر از جمله 14 کودک و 9 زن، همچنان به جنایات خود ادامه می‌دهد.

از سوی دیگر یونیسف (صندوق کودکان ملل متحد ) هم اعلام کرده است که از هر 10 کودک در غزه، 9 نفر در معرض سوء تغذیه شدید قرار دارند.

یونیسف در گزارش خود تصریح کرده است: "اوضاع در غزه به گونه‌ای است که خانواده‌ها نمی توانند نیازهای غذایی کودکان را تأمین کنند." همچنین از دولت های دیگر خواسته است گام ‎های جدی برای جلوگیری از سوء تغذیه کودکان بردارند.

پربیننده ترین خبرها