آخرین وضعیت بیمارستان شهدای اقصی غزه درگفتگوی سخنگوی این بیمارستان با العالم

شنبه 19 خرداد 1403 - 22:57

سخنگوی بیمارستان شهدای اقصی در غزه گفت: این بیمارستان مملو از مجروحان و اجساد شهدا است که اکثر آنها را کودکان و زنان تشکیل می دهند و به دلیل نبود تخت بیمارستانی روی زمین و در راهروهای بیمارستان هستند.

العالم – فلسطین

دکتر خلیل الدقران سخنگوی بیمارستان شهدای اقصی در غزه، در گفت وگو با شبکه خبری العالم با بیان اینکه تعداد زیادی از مجروحان به دلیل وخیم بودن شرایط و نبود امکانات پزشکی در معرض خطر مرگ قرار دارند، خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی امروز (شنبه) به کشتار اهالی استان مرکزی غزه ادامه داد که بزرگترین جنایت در نوع خود محسوب می شود، زیرا بیش از 210 فلسطینی را به شهادت رسانده و بیش از 400 نفر زخمی شده اند که بیشتر آنها کودک، زن و سالخورده هستند.

الدقران ادامه داد: این تعداد شهید و مجروح به بیمارستان شهدای اقصی و بیمارستان عوده رسیده‌اند، زیرا بیمارستان شهدای اقصی تنها بیمارستانی است که به حدود یک میلیون نفر خدمات بهداشتی ارائه می‌کند. بیمارستان عوده نیز فقط مختص زایمان است، اما به دلیل تعداد زیاد مجروحان فلسطینی آنان را پذیرش می کند.

وی گفت: به همین دلیل بیمارستان مملو از افراد مجروح و بیمار است که پنج برابر ظرفیت تخت های بیمارستان می باشد علاوه بر آن که این بیمارستان با کمبود دارو و تجهیزات پزشکی مواجه است.

پربیننده ترین خبرها