افشاگری "یانکی‌ها" از "نفوذ لابی اسرائیلی" در کنگره ی آمریکا!

افشاگری
يکشنبه 20 خرداد 1403 - 13:44

لابی صهیونیستها در آمریکا محصول مشترک تعدادی از سازمان‌های یهودی است که در این میان نقش کمیته امور عمومی آمریکا و "اسرائیل" (آیپک) به عنوان قدرتمندترین و شناخته شده‌ترین سازمان یهودی آمریکا بسیار شاخص است و مسئولیت برنامه‌ریزی و هماهنگ کردن سیاست‌های آمریکا با منافع صهیونیسم را بر عهده دارد.

العالم - امریکا

"توماس ماسی" نماینده کنگره‌ی آمریکا از حزب جمهوری‌خواه، در مصاحبه‌ای با روزنامه‌نگار تاکر کارلسون گفت "کمیته روابط عمومی آمریکا و "اسرائیل" (AIPAC)، یا آنچه به عنوان "لابی رژیم اسرائیلی" شناخته می‌شود، نمایندگانی برای هر نماینده جمهوری خواه پارلمان دارد تا اطمینان حاصل شود که قانونگذاران به پیش‌نویس قوانین مورد حمایت رژیم صهیونیستی رأی می‌دهند.

در این نشست، "ماسی" برخی از تاکتیک های "آیپک" که برای تأثیرگذاری بر قانونگذاران است را تشریح کرد و افزود "من پس از اعمال فشار این گروه علیه انتخاب مجددم به دلیل امتناع‌اش از نوشتن گزارش به نفع "اسرائیل"، ورود اعضاء گروه "آیپک" را به دفتر خود ممنوع کرده‌ام.

این نماینده کنگره توضیح داد:" اعضاء لابی اسرائیلی "آیپک" مانند یک پرستار خصوصی کودک، از شما مراقبت می‌کند، همیشه با شما صحبت می کنند".

در این میان روزنامه نگار "کارلسون" با شگفتی بسیار از "ماسی" : "چرا قبلا این را نشنیده ام؟"

این نماینده پاسخ داد "هیچکس نمی‌خواهد به رای‌دهندگان خود بگوید که با فردی که نماینده یک کشور خارجی در کشورش است دوستی دارد، این گروه "لابی" نفوذی در آمریکا، سفر نمایندگان جمهوری‌خواه و خانواده‌های آنها به "اسرائیل" را تضمین می کند".

در همین رابطه، روزنامه آمریکایی "نیویورک تایمز" نیز رسوایی "اسرائیل" را اینگونه فاش کرد که در آن رژیم اشغالگر از روش‌های مخفیانه و غیراخلاقی برای تأثیرگذاری بر اعضای کنگره آمریکا و جلب حمایت آنها برای جنگ در نوار غزه استفاده می‌کرده است".

خبرنگار این روزنامه، "شیرا فرانکل"، در گزارش خود گفت "یک کمپین تبلیغاتی توسط "اسرائیل" به دستور مستقیم وزارت اطلاعات و امور "دیاسپورا" که یهودیان جهان را به "اسرائیل" پیوند می دهد برای تأثیرگذاری بر اعضای کنگره و افکار عمومی آمریکا راه اندازی شده است که از جنگ علیه غزه که در 7 اکتبر گذشته با استفاده از صدها حساب جعلی رسانه‌های اجتماعی به راه انداخته تایید وحمایت کند وحدود دو میلیون دلار برای این عملیات نیز اختصاص داده و شرکت "استویک" را برای اجرای این کمپین استخدام کرده است".

این روزنامه خاطرنشان کرد "این کمپین تبلیغاتی اسرائیلی که در اکتبر گذشته آغاز به کار کرده، همچنان در پلتفرم های رسانه‌های اجتماعی فعال است و در اوج فعالیتش، صدها حساب کاربری جعلی را بکار گرفته و وانمود اینکه اینان آمریکایی های واقعی هستند، عمدتا در پلتفرم های X یا همان تویتر سابق، فیسبوک واینستاگرام، قانون‌گذاران آمریکایی، به‌ویژه سیاه‌پوستان و دموکرات‌ها، مانند "حکیم جفریس"، نماینده اقلیت مجلس نمایندگان از نیویورک، وسناتور "رافائل وارناک" از جورجیا، را به عنوان هدف بر می گزینند و از طریق انتشار این پست‌ها از آنها می‌خواهند که آمریکا به کمک‌های نظامی خود به "اسرائیل" ادامه دهد".

روزنامه نیویورک تایمز همچنین فاش کرد که "این کمپین علاوه بر پلتفرم های مذکور، از "هوش مصنوعی (ChatGPT)" نیز برای ایجاد چندین برنامه چت خودکار استفاده کرده است".

این عملیات اولین مورد مستندومستدل از رژیم اشغالگر صهیونیستی است که کمپینی را با هدف نفوذ بر دولت آمریکا سازماندهی کرده است واین در حالی استکه "آچیا شاتز"، مدیر اجرایی FakeReporter "فیک ریپورتر" ،نقش "اسرائیل" در این موضوع را "بی پروا و متهورانه وشاید بی اثر" توصیف کرده و اشاره کرده است که "این کار اسرائیلی ها یک مداخله کاملا غیر مسئولانه در سیاست آمریکا است".

در برخی از جزئیات ذکر شده توسط این روزنامه، اشاره شده است که فعالیت این کمپین، با دریافت ایمیل ده ها شرکت نوظهور در زمینه فناوری "اسرائیل" و دعوت از آنها از طریق "واتس اپ" در ماه اکتبر آغاز شد واز آنان خواست تا فورا به جلساتی بپیوندند تا در طول جنگ به "سربازان دیجیتالی برای "اسرائیل" تبدیل شوند.

پس از آن اولین نشست این شرکت ها با حضور نهادهای رسمی و وزارتخانه های "اسرائیل" در اواسط اکتبر در تل آویو برگزار شد تا داوطلبان فنی را برای کمک به موفقیت این کمپین در پلتفرم های دیجیتالی، باماموریت ایفای نقش در تبلیغ جنگ در غزه، به جای "دولت" جذب همکاری کنند.

این روزنامه خاطرنشان کرد که پس از برگزاری جلسه، تصمیم گرفته شد تا دو میلیون دلار برای موفقیت این کمپین اختصاص داده شود و بعداً قراردادی با Stoic برای مدیریت کمپین، یک شرکت اسرائیلی برای تبلیغ و رهبری کمپین های دیجیتال، مستقر در تل آویو منعقد شد.

در نتیجه، صدها حساب جعلی در سایت‌های رسانه‌های اجتماعی برای دانشجویان، شهروندان و رای دهندگان آمریکایی ایجاد شد که در آن حساب‌های جعلی مقالات، اخبار، آمار و مواضع حامی "اسرائیل"در جنگ را به اشتراک می‌گذاشتند.

این کمپین به طور خاص بر بیش از دوازده تن از اعضای کنگره که بسیاری از آنها سیاه پوست و دموکرات بودند، با انتشار مطالبی برای حمایت از اسرائیل به عنوان بخشی از نظرات در مورد پست های منتشر شده توسط قانونگذاران، متمرکز شد.

پربیننده ترین خبرها