جنایتی که به شهید ومجروح شدن 972 فلسطینی در اردوگاه النصیرات منجر شد؛

مشارکت مستقیم آمریکا و انگلیس در عملیات آزادسازی اسیران اسرائیلی در غزه!

يکشنبه 20 خرداد 1403 - 19:20

رسانه های رژیم صهیونیستی تایید کردند که آمریکا و انگلیس به طور مستقیم و همچنین از منظر اطلاعاتی در عملیات ‌آزاد سازی چهار اسیر اسراییلی در غزه مشارکت داشته اند، در حالی که مخالفان کابینه نتانیاهو می گویند این موضوع به هیچ وجه واقعیت میدانی را تغییر نخواهد داد.

العالم - فلسطین اشغالی

"فارس الصرفندی" خبرنگار شبکه خبری العالم در کرانه باختری فلسطین به سرمقاله ی روزنامه هاآرتص اشاره و خاطرنشان کرد، " این روزنامه اسرائیلی در سرمقاله خود علیه نتانیاهو اینگونه نوشته "او برای گرفتن عکس با اسرای آزاد شده رفت، اما اصلا نرفته! و با خانواده‌های اسیران کشته شده که هنوز آزاد نشده اند نیز تماسی نداشته است!!، این نشریه از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اشغالگر، که برای استقبال از چهار اسیر آزاد شده در عملیات نظامی اردوگاه نصیرات، به سوی بیمارستان اسرائیلی می دویده ،انتقاد کرده است.!

بنابر این گزارش: "این روزنامه در ادامه نوشته است که "این دستاورد آزادسازی قابل إجماع و استناد نیست زیرا جنبش حماس اسرا را در یک مکان نگه نمی دارد و کاملا واضح است که رسیدن به این چهار نفر به معنای رسیدن به همه اسرای اسرائیلی نیست".

خبرنگار العالم خاطرنشان کرد: "این روزنامه همچنین در مورد افسر ارشد و اسیری که در این عملیات کشته شدند صحبت کرده و نامه ای به بنی گانتز ارسال کرده و در آن خطاب به گانتز نوشته است که او نباید در عقب نشینی از این کابینه تردید کند زیرا این حکومت خرابه ای ویران است و در حال غرق کردن موجودیت "اسرائیل" در گل و لای است".

این گزارش با اشاره به سرمقاله "هاآرتص" تصریح کرده که این روزنامه در تیتر خود نوشته است: با وجود این دستاورد، ماهمچنان در حال فرو رفتن در گل و لای غزه هستیم ودر آن غرق می شویم.

به گزارش خبرنگار العالم، یایر لاپید، رئیس اپوزیسیون در پارلمان رژیم"اسرائیل"، اگرچه از این عملیات استقبال کرد، اما آن را یک عملیات راهبردی ندانسته و استراتژی کابینه نتانیاهو را همچنان یک اشتباه بر می شمارد و معتقد است این عملیات با وجود اهمیت اما به هیچ وجه واقعیت میدانی را تغییر نخواهد داد".

لاپید از خانواده‌های اسرای اسرائیلی خواست به تظاهرات بیشتری - به قول خودش - برای بازگرداندن این حکومت به خانه و برگزاری انتخابات در پاییز پیش رو، مبادرت کنند.

بنابر این گزارش، برخی رسانه های اسرائیلی از نقش آمریکا در عملیات آزادسازی 4 اسیر صهیونیست صحبت کرده و گفته اند کامیونی که به سمت اردوگاه النصیرات در مرکز باریکه غزه حرکت کرده بود، حامل نیروهای زبده ای بوده که از اسکله دریایی برپا شده توسط آمریکائیها حرکت کرده است .. علاوه بر آن، اطلاعاتی که توسط وب سایت اسرائیلی رویترز مخابره شده، همدستی و مشارکت مستقیم اطلاعات آمریکا و انگلیس را در این عملیات آزاد سازی از طریق ارائه اطلاعات به ارتش اشغالگر "اسرائیل" و همچنین از منظر عملیاتی، تائید کرده است.
ارتش رژیم صهیونیستی عصر روز شنبه(19 خرداد ماه) اعلام کرد که 4 اسیر اسرائیلی را در مرکز اردوگاه النصیرات در مرکز باریکه غزه آزاد کرده است.

دانیل هاگاری سخنگوی ارتش صهیونیستی، خاطرنشان کرد که این 4 اسیر نوعا ارگمانی، الموع مئیر، اندری کوزولوف و شلومی زیو نام دارند.

بنابر این گزارش یک گروه از نظامیان ویژه رژیم صهیونیستی، هنگام ورود مخفیانه به اردوگاه النصیرات از سوی نیروهای مقاومت شناسایی شدند. نیروهای مقاومت نیز به مقابله با آنان پرداختند و پس از شناسایی آنها، ارتش رژیم صهیونیستی به صورت دیوانه وار اقدام به بمباران و موشکباران منطقه از طریق زمین، هوا و دریا کرد که به شهادت ۲۷۴ نفر و مجروح شدن ۶۹۸ فلسطینی منجر شد.

پربیننده ترین خبرها