حضور فعال "زنان" در نامزدی انتخابات ریاست جمهوری الجزائر

حضور  فعال
سه شنبه 22 خرداد 1403 - 09:05

"سعیده نغزه"، رئیس کنفدراسیون عمومی‌شرکت‌های الجزایر، دیروز دوشنبه نامزدی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری آتی در سپتامبر آینده اعلام کرد.

العالم - جهان اسلام

نغزه به خبرنگاران گفت: "من این تصمیم را پس از تفکر طولانی و آگاهی کامل از امیدهای زیادی که مردم الجزایر دارند، گرفتم".

وی افزود: "تغییر ذهنیت ها وظیفه ماست و باید آستین ها را بالا بزنیم و با شجاعت و قاطعیت با تمام این مشکلات مربوط به آینده کشورمان مقابله کنیم".

"نغزه" که از سال 2016 ریاست "کنفدراسیون عمومی شرکت های الجزایر" را برعهده دارد؛ نامش در سپتامبر 2023 در خط مقدم رویدادها در این کشور بخصوص در زمانی که وی در نامه‌ای به رئیس جمهور عبدالمجید تبون موانع پیش روی کارآفرینان را محکوم کرد؛ بر سر زبانها افتاده است.

انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری قرار است در ماه سپتامبر در الجزایر برگزار شود، جایی که رئیس جمهور عبدالمجید تبون روز شنبه فرمانی را امضا کرد که از رای دهندگان خواست تا انتخابات ریاست جمهوری را در 7 سپتامبر 2024 برگزار کنند.

تبون، که در دسامبر 2019 انتخاب شده، در مورد اینکه آیا در این دوره ی انتخابات ریاست جمهوری؛ بدنبال کسب یک دوره جدید ریاست برای خود هست یا خیر ، سخنی به میان نیاورده است .

پیش از این، "عبدالعلی حسنی"، رئیس جنبش "جامعه برای صلح"، "یوسف اوشیش"، دبیر اول جبهه نیروهای سوسیالیست، قدیمی ترین حزب مخالف الجزایر، "لوئیزا حنون"، رهبر حزب چپگرای کارگری و وکیل "زبیده عسول"،نامزدی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری آینده اعلام کرده اند، وبا این تفاصیل "سعیده نغزه" تاکنون وپس از "حنون وعسول"، سومین چهره از میان زنان فعال در عرصه رقابت ریاست جمهوری در کشور الجزائرست.

پربیننده ترین خبرها