در پی کشته شدن ۴ نظامی صهیونیست در رفح؛

وزیر صهیونیست: سه شنبه بدی برای اسرائیل است

وزیر صهیونیست: سه شنبه بدی برای اسرائیل است
سه شنبه 22 خرداد 1403 - 13:40

وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی اعلام خبر کشته شدن چهار نظامی این رژیم در جریان نبرد با مقاومت فلسطین در شهر رفح را سرآغاز سه شنبه بدی برای صهیونیستها توصیف کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

«ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی گفت: با اعلام کشته شدن چهار نفر از بهترین نظامیان ارتش اسرائیل از تیپ «گعفاتی» در رفح، اسرائیلی ها صبح سختی را آغاز کردند.

ارتش رژیم اسرائیل صبح امروز (سه شنبه) اعلام کرد که در جریان نبردهای شدید نظامیانش با گروه های مقاومت فلسطینی در شهر رفح در جنوب نوار غزه یک افسر و ۳ نظامی ارتش این رژیم از تیپ گیوآتی به هلاکت رسیدند و شماری دیگر از آنها نیز زخمی شدند.

منابع خبری فلسطینی امروز سه شنبه جزئیات کمین مرگبار روز دوشنبه گردان های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس برای شماری از نظامیان رژیم صهیونیستی در شهر رفح در جنوب نوار غزه را منتشر کردند.

برپایه این گزارش، گروهی از نظامیان رژیم صهیونیستی روز دوشنبه قصد ورود به یک ساختمان چند طبقه در شهر «رفح» در جنوب نوار غزه را داشتند.

باتوجه به تجربه هایی که این نظامیان درباره کمین های پیشین مقاومت داشتند، چند نظامی برای اطمینان از بمبگذاری نبودن ساختمان وارد آن شدند ولی چیزی نیافتند.

پس از خروج این نظامیان، برای اطمینان بیشتر چند نارنجک و بمب دستی نیز به داخل ساختمان پرتاب کردند ولی شاهد اتفاق و حادثه خاصی نبودند.

پس از اطمینان از بمبگذاری نبودن ساختمان، همه این نظامیان باهم وارد آن شدند و همزمان با ورود آن ها، مقاومت ساختمان را منفجر کرد که این انفجار منجر به ریزش کامل آنجا شد.

در این کمین، سه نظامی عضو تیپ «گعفاتی» و فرمانده یگان عملیات کننده کشته شدند و ۱۰ نظامی دیگر زخمی شدند که حال ۶ تن از آن ها وخیم اعلام شده است.

تیپ پیاده‌نظام گعفاتی نیروی زمینی ارتش رژیم اسرائیل تحت امر فرماندهی جنوبی سرزمین های اشغالی است که در سال ۱۹۴۷ تاسیس شد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی تاکنون به سانسور شدید ارتش رژیم صهیونیستی در اعلام آمار تلفات خود اعتراف کرده‌اند؛ اقدامی که به دلیل شمار بالای تلفات نظامیان صهیونیست در جنگ علیه نوار غزه و ترس از واکنش‌های بیشتر داخلی در سرزمین‌های اشغالی انجام گرفته است.

این رسانه‌ها پیش تر فاش کردند که آمار زخمی‌هایی که ارتش رژیم صهیونیستی اعلام می‌کند، با آماری که بیمارستان‌های این رژیم ارائه می‌دهند، اختلاف زیادی دارد.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی نیز پیش تر اعلام کرده بود که ارتش این رژیم از مقام‌های بیمارستان‌ها خواسته است تا بدون هماهنگی با ارتش، هیچ آماری از تلفات را منتشر نکنند.

پربیننده ترین خبرها