بلینکن: نتانیاهو طرح آتش‌‍ بس در غزه را پذیرفته است

بلینکن: نتانیاهو طرح آتش‌‍ بس در غزه را پذیرفته است
سه شنبه 22 خرداد 1403 - 17:35

وزیر امور خارجه آمریکا می‌گوید که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با طرح واشنگتن برای برقراری آتش‌بس در غزه موافقت کرده است.

العالم - آمریکا

به گزارش الجزیره، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا که برای دیدار با مقامات رژیم صهیونیستی هم‌اکنون در تل‌آویو به سر می‌برد، اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم اسرائیل، پایبندی خود را به طرح آتش‌بس در غزه اعلام کرده است.

وی همچنین گفت که حمایت حماس از قطعنامه سازمان ملل برای آتش‌بس در غزه «نشانه امیدواری» است.

بلینکن بدون اشاره به کمک‌های مداوم تسلیحاتی و سیاسی دولت آمریکا به رژیم صهیونیستی افزود : هر چه جنگ بیشتر طول بکشد، احتمال گسترش این درگیری به مناطق دیگر نیز وجود دارد.

وزیر خارجه آمریکا مدعی شد که پیشنهاد و طرح جو بایدن، رئیس‌جمهور این کشور برای برقراری آتش‌بس در غزه ، «بهترین پیشنهاد» است و «اسرائیل» نیز آن را پذیرفته است.

قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای برقراری آتش بس در غزه و آزادی اسرا در نشست دیروزِ شورای امنیت سازمان ملل تصویب شد.

پایگاه خبری الجزیره دوشنبه شب گزارش داد که قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای برقراری آتش بس در غزه و آزادی اسرا بدون هیچ رأی مخالفی در نشست شورای امنیت سازمان ملل تصویب شد.

بر پایه این گزارش، قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای برقراری آتش بس در غزه و آزادی اسرا با استقبال اعضای نشست شورای امنیت سازمان ملل با ۱۴ رأی مثبت و یک رأی ممتنع (روسیه) برای «نجات اسرائیل» در غزه تصویب شد.

جنبش مقاومت اسلامی (حماس) طی بیانیه‌ای اعلام کرد از قطعنامه تصویب شده در شورای امنیت که متضمن آتش‌بس دائم در غزه، خروج کامل نیروهای اشغالگر از این باریکه، مبادله اسرا، بازسازی غزه و بازگشت فلسطینیان به محل زندگی خود و مخالفت با هرگونه تغییر جمعیتی یا کاهش مساحت باریکه غزه و ورود کمک‌های بشردوستانه به این باریکه است، استقبال می‌کند.

پربیننده ترین خبرها