دیدار بلینکن با گالانت؛ تضمین واشنگتن به صهیونیست‌ها

دیدار بلینکن با گالانت؛ تضمین واشنگتن به صهیونیست‌ها
سه شنبه 22 خرداد 1403 - 09:56

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در دیدار با یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی بر تعهد قوی واشنگتن در قبال امنیت این رژیم تاکید کرده است.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش الجزیره، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که بلینکن وزیر خارجه آمریکا که به فلسطین اشغالی سفر کرده در دیدار با گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در مورد پیشنهاد آتش بس که شامل آزادی همه اسرا و افزایش کمک به غزه است، گفت وگو کرده است.

بر اساس این بیانیه، وزیر خارجه آمریکا در این دیدار تاکید کرده است که این پیشنهاد منافع امنیتی بلندمدت رژیم صهیونیستی از جمله ادغام در منطقه را تقویت می‌کند.

بلینکن در دیدار با گالانت همچنین از آمادگی رژیم صهیونیستی برای اجرای توافق آتش بس تمجید کرده و مدعی شده است که مسئولیت پذیرش این توافق بر عهده حماس است.

وزیر خارجه آمریکا پیش تر نیز با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیدار و درباره آخرین تحولات فلسطین و غزه گفت وگو کرده بود.

بلینکن همچنین در سفر به مصر با عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور این کشور دیدار و درباره تحولات باریکه غزه رایزنی کرده بود.

به گزارش ایرنا، سفر بلینکن به قاهره و گفت‌ وگو با السیسی درباره تحولات غزه در حالی است که با گذشت هشت ماه از آغاز تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به باریکه غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

پربیننده ترین خبرها