اولین پیامد "عفو حریدیم‌ها".. خانواده‌های نظامیان صهیونیست، ارتش را تهدید کردند

اولین پیامد
چهارشنبه 23 خرداد 1403 - 08:09

در واکنش به عفو پیروان فرقه افراطی یهودیان (حریدیم) از قانون انجام خدمت سربازی اجباری در ارتش رژیم صهیونیستی، صدها خانواده از سربازان این رژیم از فرزندان‌شان خواسته‌اند "فورا" اسلحه خود را زمین بگذارند، جنگ را متوقف کرده و به خانه‌های خود بازگردند.

العالم- فلسطین اشغالی

روزنامه عبری "هاارتس"، روز سه‌شنبه در گزارشی نوشت: صدها خانواده نظامیان اسرائیلی که فرزندان آنها در نوار غزه مشغول جنگ هستند در نامه‌ای سرگشاده به "یوآو گالانت" وزیر جنگ اعلام کردند از فرزندان خود خواسته‌اند سلاح‌شان را به زمین گذاشته و فورا صحنه جنگ را ترک کنند.

خانواده نظامیان در این نامه که علاوه بر یوآف گالانت نسخه‌ای از آن به "هرتزی هالیوی" رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی هم ارسال شده، با انتقاد شدید از قانون جدید کنست (‌پارلمان) خواهان همسان‌سازی وظایف برای همه افراد و عدم مستثنی شدن حریدیم‌ها شده‌اند.

این خانواده‌ها متذکر شده‌اند: عاقلانه نیست در حالی‌که فرزندان ما با جان خود در باریکه غزه بازی می‌کنند برخی دیگری از افراد کلا از خدمت سربازی معاف شوند. چرا فرزندان‌مان باید برای ادامه بقای سیاسی یک عده جان بدهند.

کنست، صبح دیروز به پیش‌نویس قانونی رای مثبت داد که پیشتر "بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر، با این ادعا که عدم تصویب لایحه عفو حریدیم‌ها از خدمت اجباری می‌تواند ثبات کابینه را به خطر بیندازد خواستار معافیت این فرقه از خدمت سربازی شده بود.

خدمت سربازی در اسرائیل اجباری است ولی دهه‌هاست که یهودیان حریدیم که می‌گویند به‌طور تمام وقت مشغول تحصیل تورات هستند از سربازی رفتن معاف هستند.

پربیننده ترین خبرها