کربی: با اعمال تحریم های جدید، هزینه‌های ماشین جنگی روسیه را افزایش می دهیم

کربی: با اعمال تحریم های جدید، هزینه‌های ماشین جنگی روسیه را افزایش می دهیم
چهارشنبه 23 خرداد 1403 - 11:23

جان کربی سخنگو و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا گفت که واشنگتن تحریم‌های جدیدی علیه مسکو وضع می‌کند و به افزایش هزینه‌ها برای ماشین جنگی روسیه ادامه می‌دهد.

العالم - آمریکا

به نقل از رویترز، کربی سه‌شنبه شب اظهار کرد، آمریکا در اجلاس سران کشورهای گروه هفت در ایتالیا مجموعه جدیدی از کنترل‌های صادراتی و تحریم‌های «تاثیرگذار» اعلام خواهد کرد که شرکت و شبکه‌هایی را که به جنگ روسیه کمک می‌کنند، هدف قرار خواهد داد.

وی افزود: ما قصد داریم به افزایش هزینه‌ها برای ماشین جنگی روسیه ادامه بدهیم.

در خبری دیگر، رویترز چهارشنبه گزارش داد که آمریکا قصد دارد امروز تحریم‌های جدیدی در مورد فروش تراشه‌های نیمه‌هادی و سایر کالاها به روسیه اعمال کند.

همچنین کشورهای عضو گروه هفت و اتحادیه اروپا در حال بررسی مصرف دارایی‌های مسدود شده روسیه در جهت حمایت از اوکراین هستند. قرار است این موضوع نیز در نشست سران گروه هفت که ۱۳ تا ۱۵ ژوئن (۲۴ تا ۲۶ خرداد) در شهر فاسانو ایتالیا برگزار می‌شود، مورد بحث و بررسی قرار بگیرد.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا یکشنبه گفت که با امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه درباره استفاده از سود حاصل از اموال مسدود شده روسیه برای کمک به اوکراین به توافق رسیده است.

بایدن در پاسخ به این سوال که آیا آنها درباره این موضوع صحبت کرده‌اند و به توافق رسیده‌اند یا خیر، بایدن پاسخ داد: بله و بله.

به گزارش ایرنا،‌ از آغاز حمله به اوکراین، کشورهای غربی بیش از ۳۳۰ میلیارد دلار از دارایی‌های بانک مرکزی روسیه در خارج از این کشور را مصادره کرده‌اند.

روسیه تاکید کرده است که هرگونه تلاش برای مصادره دارایی‌های مسدود شده روسیه یا اتباع این کشور، تحت تعریف سلب مالکیت و برخلاف قانون اساسی اروپا و قوانین بین‌المللی قرار می‌گیرد و تهدید کرده است که در صورت انجام این کار از سوی کشورهای غربی، اقدامات مقتضی و تلافی‌جویانه انجام خواهد داد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها