بازداشت شماری از مظنونان ارتباط با داعش در آمریکا

بازداشت شماری از مظنونان ارتباط با داعش در آمریکا
چهارشنبه 23 خرداد 1403 - 11:40

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از منابع آگاه گزارش داد که هشت نفر از اتباع تاجیکستانی مظنون به ارتباط با گروهک تروریستی داعش در روزهای اخیر در آمریکا دستگیر شده‌اند.

العالم - آمریکا

آسوشیتدپرس امروز (چهارشنبه) به نقل از این منابع نوشت که این افراد پیشتر از طریق مرز مکزیک وارد این کشور شده و به دلیل تخلفات مهاجرتی در شهرهای نیویورک، فیلادلفیا و لس آنجلس بازداشت شدند.

یکی از منابع آگاه به این رسانه گفت که این افراد تاجیکستانی بهار پارسال وارد آمریکا شده و بدون ارائه اطلاعاتی که ممکن بود آنها را خطر بالقوه تروریستی نشان دهد، از تور نظارتی دولت عبور کردند.

اف ‌بی‌ آی و وزارت امنیت داخلی با صدور بیانیه ‌ای دستگیری "تعدادی غیرشهروند" را به دلایل مهاجرتی تأیید کرده، اما جزئیات بیشتری ارائه نکردند.

اواخر اردیبهشت امسال، تاجیکستان و آمریکا تفاهم ‌نامه همکاری در زمینه اجرای نظام مقایسه و ارزیابی داده‌ها به منظور ردیابی حرکت و تردد تروریست‌ها امضا کردند.

این تفاهم‌نامه میان یوسف رحمان، دادستان کل تاجیکستان و مانوئل میکالر، سفیر آمریکا در این جمهوری، امضا شد.

در همین حال تارنمای دادستانی کل جمهوری تاجیکستان نوشت: این سیستم نظارتی امکان ردیابی حرکت تروریست‌ها با استفاده از نظارت گسترده فناوری و همچنین کمک به دستگیری و بازداشت آنها را فراهم می‌ کند.

به گزارش ایرنا،‌رئیس‌ جمهوری تاجیکستان ۲۰ اسفندماه ۱۴۰۲ از دست داشتن ۲۴ شهروند این کشور در اقدامات تروریستی و انتحاری خبر داده و گفته بود: این اقدام غیرانسانی آنها به اعتبار دولت و ملت تاجیک در جهان لطمه می‌زند.

امامعلی رحمان در دیدار با فعالان و مراجع دینی تاجیکستان به کشور یا حادثه خاصی اشاره نکرد و گفت: ۲۴ شهروند تاجیکستان در ۱۰ کشور دست به اقدامات تروریستی زدند و هم اکنون نیز بیش از چهار هزار نفر از شهروندان این کشور به دلیل ارتکاب اقدامات افراطی و تروریستی تحت تعقیب هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها