هشدار یک موسسه کانادایی درباره وقوع جنگ داخلی در آمریکا

هشدار یک موسسه کانادایی درباره وقوع جنگ داخلی در آمریکا
چهارشنبه 23 خرداد 1403 - 17:52

یک مرکز تحقیقاتی کانادایی درباره وقوع جنگ داخلی احتمالی در آمریکا هشدار داده، و از اتاوا خواسته تا برای مقابله با پیامدهای آن آماده شود.

العالم - آمریکا

به نوشته نشریه آمریکایی پولیتیکو، موسسه مطالعات "چشم‌انداز سیاست کانادا" در سندی اعلام کرده که ممکن است با توجه به وضعیت قطب‌بندی‌ها و اختلافات داخلی در آمریکا، این کشور شاهد جنگ داخلی قریب‌الوقوع شود.

این موسسه از مقامات اتاوا خواسته است برای این سناریو چاره‌ای بیندشند و برای مقابله با پیامدهای آن آماده شوند.

در بخش میانی این سند ۳۷ صفحه‌ای، احتمال وقوع جنگ داخلی آمریکا با ۱۵ کلمه اینگونه بیان شده است: "در صورت افزایش شکاف‌های ایدئولوژیک در ایالات متحده و تضعیف دموکراسی تنش‌های داخلی این توان را دارند که کشور را وارد جنگ داخلی کنند."

وب سایت پولیتیکو ادامه می‌دهد: این موضوعی نگران‌کننده است که متوجه شویم همسایه ما (کانادا) از آن بیم دارد که در خانه ما حوادث خشونت‌بار اتفاق بیفتد! گزارش کانادایی‌ها شوکه‌کننده است! این یک گزارش خیال‌پردازانه از سوی حزب جمهوری خواه یا دموکرات نیست بلکه متعلق به یک دولت خارجی و دوست است که به عواقب شکاف ملی موجود در جامعه آمریکا می‌اندیشد.

پولیتیکو همچنین می‌پرسد: تا چه اندازه باید مردم دو کشور آمریکا و کانادا این گزارش را جدی بگیرند؟ این گزارش نظرات صدها کارشناس و مقامات دولتی را در مورد رویدادهای مخربی که کانادا ممکن است نیاز به آماده شدن برای آنها داشته باشد، مورد بررسی قرار داده است. سپس سناریوها را بر اساس احتمال وقوع، سرعت وقوع آنها و میزان آشفتگی که ممکن است ایجاد کنند، رتبه‌بندی کرده است.

در گزارش موسسه مطالعات "چشم‌انداز سیاست کانادا" درخصوص وقوع جنگ داخلی در آمریکا سناریوهای دیگری هم مطرح شده که می‌توان به انتشار سلاح‌های بیولوژیک محلی ساز و ظهور بیماری‌های مقاوم در برابر انتی‌بیوتیک‌ها و مرگ‌های دسته‌جمعی و قحطی و آغاز جنگ جهانی سوم اشاره کرد.

آخرین مطالب

پربیننده ترین خبرها