سازمان ملل متحد: قحطی فاجعه بار در "سودان" در ماه های آینده!

 سازمان ملل متحد: قحطی فاجعه بار در
پنج‌شنبه 24 خرداد 1403 - 22:10

براساس ارزیابی «طبقه بندی بین المللی یکپارچه برای امنیت غذایی (IPC) که گرسنگی جهانی را رصد می کند»، تا ماه سپتامبر آینده 765000 سودانی با کمبود فاجعه بار مواد غذایی روبرو می شوند.

العالم - افریقا

«طبقه بندی بین المللی یکپارچه برای امنیت غذایی (IPC) که گرسنگی جهانی را رصد می کند» ابتکاری از سوی آژانس‌های سازمان ملل، نهادهای منطقه‌ای و سازمان‌های امدادی مستقر در رم است که تلاش می کند مشخص کند در کشوری آیا رسما قحطی اعلام شده است یا خیر.

یش‌بینی‌های اولیه، از اول ژوئن، بیانگر وضعیت رو به وخامت سریع در سودان ، یعنی کشوری است که بنیانش در اثر جنگ از هم گسیخته شده است.

طبق آخرین برآوردی که پیشتر در ماه دسامبر گذشته منتشر شده بود ، 17.7 میلیون نفر یعنی 37 درصد از جمعیت سودان با سطح بالایی از ناامنی غذایی روبرو هستند، اما هیچ یک از آنها در رده ی "وضعیت فاجعه بار" قرار نگرفته اند.

وبر اساس همین بر آوردها اکنون نیز 25.6 میلیون نفر یا 54 درصد از جمعیت، با کمبود شدید غذائی دست وپنجه نرم می کنند، وبیش از نه میلیون نفر در وضعیت اضطراری یا بدتر به سر می برند.

آخرین این پیش بینی ها در واقع اولیه هستند وامکان تغییر آنها وجود دارد واین امر نیازمند موافقت دولت سودان که تحت کنترل ارتش است و نیز تایید سازمان ملل و آژانس های بین المللی است در حالی که حکومت سودان قبل تر، این موضوع را که کشور دچار قحطی است رد کرده است.

انتظار می رود که این داده ها ناقص باشد چرا که در ماه مارس گذشته ، IPC اعلام کرد که تهدیدات امنیتی، مسدود شدن جاده ها و قطع ارتباطات در سودان توانایی آن را برای انجام ارزیابی ها مختل کرده است.

به گفته افرادی آگاه با این موضوع، که داده های مربوط به ناامنی غذایی و سوء تغذیه را تجزیه و تحلیل می کنند، امیدوارند در چند هفته آینده گزارشی درباره سودان منتشر کنند.

دسته بندی ها :

آخرین مطالب

پربیننده ترین خبرها