گزارش العالم از

انگشت اتهام رسانه‌های عبری به سمت نتانیاهو به خاطر غزه + فیلم

جمعه 25 خرداد 1403 - 16:16

خبرنگار العالم گفت رژیم صهیونیستی تلاش می کند جنبش حماس را مسئول شکست مذاکرات آتش‌بس قلمداد کند. آمریکا هم سعی می‌کند از این موضوع فرار کند.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش خبرنگار العالم یک نویسنده "اسرائیلی" پیشتر این موضوع را پیش بینی کرده و گفته بود شاهد شانه خالی کردن "اسرائیل" و فرار کردن آمریکا از مسئولیت خود خواهیم بود.

وی افزود : جنبش حماس آمریکا و "اسرائیل" را در تنگنا قرار داده و آنها ناچار شده اند طرح حماس را بپذیرند چون راه دیگری برای بازگرداندن اسرای "اسرائیلی" نداشته‌اند.

وی خاطرنشان کرد رسانه‌های عبری می دانند جنبش حماس انعطاف بسیاری نشان داده است و این رژیم صهیونیستی است که بر ادامه جنگ اصرار می ورزد؛ پس از خروج بنی گانتس از کابینه جنگی، سموتریش و بن گویر اعلام کردند که جنگ متوقف نخواهد شد زیرا از دید آنها، بنی گانتس و گادی آیزنکوت، مانع ادامه حمله به باریکه غزه بودند.

این تحلیلگر "اسرائیلی" تصریح کرده بود که مشکل، جنبش حماس نیست، بلکه قبل از هر چیز به کابینه نتانیاهو مربوط می شود که بر ادامه جنگ اصرار می ورزد زیرا ادامه جنگ را به نفع خود می داند و بقای نتانیاهو در قدرت را تضمین می کند؛ نظرسنجی ها نشان می دهند که در صورت برگزاری انتخابات، نتانیاهو، جایگاه خود را به نخست وزیر از دست خواهد داد و همراه با او، سایر اطرافیانش هم سقوط خواهند کرد.

به گفته این تحلیلگر طرف دیگری که مسئول ادامه جنگ است، آمریکاست. این کشور با اینکه با طرح آتش بس را مطرح کرده و میانجی مذاکرات بوده است و به طور غیر مستقیم با حماس مذاکره کرده است، اما در وقت عمل، نتوانست نتانیاهو را وادار به پذیرش طرح خود کند.

پربیننده ترین خبرها