جنجال میان تل‌آویو و پاریس درباره جبهه لبنان

جنجال میان تل‌آویو و پاریس درباره جبهه لبنان
شنبه 26 خرداد 1403 - 10:35

یک مقام فرانسوی گفت: از پیام‌های متناقض «اسرائیل» درباره تلاش‌های پاریس در زمینه میانجیگری برای مهار تشدید تشنها در مرزهای شمالی (مرزهای مشترک با لبنان) شگفت‌زده شده ایم.

العالم- فلسطین اشغالی

رسانه‌های غربی روز جمعه نوشتند که یک مقام ارشد فرانسوی خاطرنشان کرده که از پیام‌های ضد و نقیض مقامات اسرائیلی درباره تلاش فرانسه برای میانجیگری در شمال فلسطین اشغالی شگفت زده شده است.

پایگاه خبری "سما نیوز" نوشت: مقام ارشد فرانسوی گفته است ما از پیام‌های متناقض مقامات اسرائیلی در مورد تلاش‌های فرانسه برای مهار تشدید تنش در شمال (فلسطین اشغالی) شگفت‌زده شده‌ایم. با این حال، فرانسه همچنان متعهد به همکاری با همه طرف‌های درگیر، از جمله اسرائیل و ایالات متحده برای دستیابی به توافقی برای مهار تنش است.

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد که اظهارات "یوآو گالانت" وزیر جنگ، که طی آن به فرانسه تاخته، نادرست و نابه‌جا بوده است.

گالانت، روز گذشته طی اظهارنظری درباره ابتکار فرانسه، به شدت به پاریس حمله کرد و گفت: اگر فرانسه بخشی از آن باشد، اسرائیل عضو کمیته‌ای برای حل و فصل وضعیت امنیتی در مرز شمالی نخواهد بود.

وزیر جنگ رژیم اشغالگر مدعی شد: درحالی‌که ما در جنگی عادلانه برای دفاع از مردم خود هستیم، فرانسه سیاست خصومت و دشمنی با اسرائیل را در پیش گرفته است. فرانسه با این کار اقدامات حماس را نادیده می‌گیرد.

پیشتر "امانوئل ماکرون" رئیس‌جمهور فرانسه اعلام کرده بود پاریس، واشنگتن و تل‌آویو به شکل "سه‌جانبه" روی نقشه راه فرانسه برای کاهش تنش در مرز لبنان و سرزمین‌های اشغالی کار خواهند کرد.

اوایل روز گذشته منابع عبری‌زبان گزارش داده بودند که فرماندهان ارتش اسرائیل توصیه کرده‌اند که عملیات نظامی در رفح غزه زودتر پایان یابد تا توجهات و تلاش‌ها وقف جبهه شمالی برای مهار حزب‌الله شود.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که فرماندهان ارتش در نشست شورای جنگ، این توصیه را به رهبران سیاسی مطرح کرده‌اند.

به گفته این تلویزیون، ارتش اسرائیل در این مرحله توصیه می‌کند که با پایان یافتن عملیات در رفح، توجهات معطوف جبهه شمالی شود.

پربیننده ترین خبرها