اکسیوس:‌ آمریکا به رغم هزینه میلیاردی، در متوقف کردن حملات یمنی‌ها شکست خورده است

اکسیوس:‌ آمریکا به رغم هزینه میلیاردی، در متوقف کردن حملات یمنی‌ها شکست خورده است
شنبه 26 خرداد 1403 - 20:52

وب‌سایت "اکسیوس" به نقل از یک گزارش اطلاعاتی آمریکا نوشت که ایالات متحده و همپیمانانش، به رغم هزینه‌‌های مالی هنگفت، در متوقف کردن حملات نیروهای یمنی در دریای سرخ و خلیج عدن شکست خورده‌اند.

العالم- یمن

وب‌سایت خبری آمریکایی "اکسیوس" به نقل از گزارش اطلاعاتی آمریکا تصریح کرد که نیروی دریایی آمریکا به تنهایی تاکنون یک میلیارد دلار برای مقابله با موشک‌ها و پهپادهای انصارالله در منطقه هزینه کرده است.

این گزارش می‌افزاید از آغاز حملات نیروهای یمنی در دریای سرخ به کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌هایی که عازم بنادر فلسطین اشغالی می‌شوند و نیز کشتی‌های آمریکایی و انگلیسی، منافع بیش از ۶۵ کشور آسیب دیده و ۲۹ شرکت بزرگ کشتیرانی و انرژی مسیر کشتی‌های‌شان را تغییر داده‌اند.

این کشتی‌ها با یک انتخاب دشوار روبه‌رو هستند: یا باید مسیر کوتاه شده کانال سوئز-دریای سرخ-تنگه ​​باب المندب را زیر سایه تهدید حملات نیروهای یمنی‌ها طی کنند یا اینکه با تغییر جهت، به سمت تنگه جبل الطارق رفته و مسیر طولانی‌تری را به دور و اطراف دماغه امید نیک در جنوب قاره آفریقا برگزینند.

این گزارش آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا با اشاره به اینکه نرخ حمل و نقل کانتینری از طریق دریای سرخ از اواسط فوریه ۹۰ درصد کاهش یافته است، خاطرنشان کرد این مسیرهای کشتیرانی جایگزین به دور آفریقا نزدیک به ۱۱ هزار مایل دریایی (حدود ۲۰ هزار کیلومتر)، یک تا ۲ هفته زمان ترانزیت و تقریبا ۱ میلیون دلار هزینه سوخت به هر سفر اضافه می‌کند.»

اکسیوس به نقل از یک پژوهشگر آمریکایی نوشت: به رغم حملات آمریکا و انگلیس به نیروهای یمنی و مواضع‌شان، "به نظر نمی‌رسد ذخایر تسلیحات حوثی‌ها( انصارالله) تمام شده باشد".

ارتش یمن در راستای همبستگی با باریکه غزه، که از هفتم اکتبر شاهد جنگ مرگبار رژیم صهیونیستی است، از نوامبر گذشته کشتی‌های اسرائیلی و کشتی‌های مرتبط با این رژیم را در دریای سرخ هدف موشک‌ها و پهپادهای خود قرار داده، و همچنین تأکید کرده است تا توقف کامل جنگ غزه، این عملیات دریایی‌اش را ادامه خواهد داد.

پربیننده ترین خبرها