اکسیوس: دموکرات های آمریکا به دنبال اقدامی فراتر از بایکوت نتانیاهو هستند!

اکسیوس: دموکرات های آمریکا به دنبال اقدامی فراتر از بایکوت نتانیاهو هستند!
يکشنبه 27 خرداد 1403 - 12:35

یک وب‌سایت خبری آمریکایی به نقل از منابعی نوشت: "دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به سخنرانی ماه آینده ی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل، در کنگره "، در حال بررسی چند گام فراتر از ایده تحریم وبایکوت او هستند.

العالم - آمریکا

وب‌سایت خبری آمریکایی إکسیوس"Axios" خاطرنشان کرد که ین منابع به این وب‌سایت گفتند: "دموکرات‌ها در حال آماده شدن برای ارسال یک سیگنال قوی در ابراز نارضایتی خود از تلاش‌های جنگ افروزانه ی "اسرائیل"، و به‌ویژه به رهبری نتانیاهو هستند".

این منابع افزودند: "بحث‌های زیادی در مورد منع سخنرانی نتانیاهو در کنگره، در جریان است که نه تنها دموکراتهای ترقی‌خواه ، بلکه تعداد دیگری از قانون‌گذاران نیز خواستار این امر هستند" .

به گفته این منابع، این بحثها وپیشنهادها شامل "برگزاری یک کنفرانس مطبوعاتی، یا برپائی یک تجمع اعتراضی و یا رویدادی با مشارکت خانواده‌های اسیران اسرائیلی در غزه که بسیاری از آنها معتقدند که نتانیاهو به اندازه کافی برای آزادی اسیرانشان کاری انجام نداده است، می باشد" .

وب‌سایت إکسیوس توضیح داد: "بسیاری از نمایندگان هستند که می‌خواهند بخشی از این گام‌ها که بر صلح، بازگشت زندانیان و پایان دادن به این جنگ وحشتناک تمرکز دارد،باشند و در این بین دموکرات‌های میانه‌روتر احساس ناامیدی می‌کنند، زیرا دیدار نتانیاهو دولت بایدن را تضعیف می‌کند و بی حرمتی به اسرائیلی‌هایی است که می‌خواهند نتانیاهو ساقط شود".

تعدادی از نمایندگان دموکرات در گفتگو با "إکسیوس" با اشاره به اینکه در نظر دارند حداقل سخنرانی نتانیاهو را تحریم کنند، افزودند که "بحث ها هنوز در مراحل مقدماتی است و إجماعی در این خصوص هنوز صورت نگرفته است".

نتانیاهو قرار است در 24 ژوئیه سخنرانی خود را در مقابل کنگره ایراد کند

در همین زمینه پیشتر روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز از رسوایی "اسرائیل" نوشت و فاش کرد که این رژیم اشغالگر از روش های مخفیانه و غیراخلاقی برای تأثیرگذاری بر اعضای کنگره آمریکا و جلب حمایت آنها برای حملات تجاوزکارانه به باریکه ی غزه استفاده کرده است.

خبرنگار این روزنامه، شیرا فرانکل، در گزارش خود گفت: "یک کمپین تبلیغاتی توسط "اسرائیل" به دستور مستقیم وزارت اطلاعات و امور دیاسپورا "اسرائیل" (که یهودیان جهان را به "اسرائیل" پیوند می دهد) برای تأثیرگذاری بر اعضای کنگره و افکار عمومی آمریکا راه اندازی شده است، که با استفاده از صدها حساب جعلی در رسانه های اجتماعی، تأیید و حمایت از جنگ علیه غزه را بدست آورد.

این روزنامه به نقل از چهار مقام اسرائیلی نوشت که وزارت مذکور حدود دو میلیون دلار برای این عملیات اختصاص داده و شرکت "استویک" را برای اجرای این کمپین استخدام کرده است.

پربیننده ترین خبرها