گزافه‌گویی سفیر احتمالی آمریکا در عراق علیه ایران

گزافه‌گویی سفیر احتمالی آمریکا در عراق علیه ایران
يکشنبه 27 خرداد 1403 - 16:19

نامزد رئیس جمهوری آمریکا برای تصدی سفارت این کشور در عراق، در جلسه اخیر کمیته روابط خارجی سنا سخنان مداخله‌جویانه‌ای را در مورد "نقش ایران در منطقه و برخی گروههای شبه‌نظامی" بر زبان آورد.

العالم - ایران

تارنمای روزنامه الشرق الاوسط امروز نوشت که «تِرِیسی جاکبسون» در این جلسه استماع با ادعای "پشتیبانی حیاتی" ارتش آمریکا از نیروهای امنیتی عراق و پیشمرگه های اقلیم کردستان عراق، گفت: ده سال پس از بازگشت نیروهای ما به عراق برای مبارزه با داعش و پنج سال پس از شکست آن، زمان آن فرا رسیده که ارتش ما یک نقش جدید را ایفا کند.

جاکبسون گفت: در صورت تأیید، اطمینان خواهم داد که هرگونه تغییر و تحول از "عملیات عزم ذاتی" به ترتیبات امنیتی دوجانبه در جهت شکست داعش و (تامین) امنیت عراق خواهد بود.

جاکبسون همچنین در اظهارات مداخله‌جویانه خود ادعا کرد: "ایران کماکان یک بازیگر بدخواه و عامل بی‌ثبات‌کننده در منطقه بوده و تهدیدی برای از بین بردن تمام دستاوردهای عراق است. تهدید اصلی علیه ثبات و حاکمیت عراق، شبه‌نظامیان همسو با ایران هستند."

وی افزود که اهمیت دارد عراق روابط خود را با بسیاری از همسایگانش تقویت کند و "نخست وزیر گام های مثبتی در این راستا برداشته است."

در همین حال، رئیس شورای سیاسی جنبش نجباء عراق در پیامی خطاب به جاکوبسون گفت که سیلی‌های بعدی در راه است.

شیخ علی الاسدی در پیامی که در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: حواست را جمع کن و بدان که در روزهای پیش رو، سیلی‌های بعدی ما به صورتتان می‌نشیند و خواهید دید چه ‌کسی حرف آخر را می‌زند.

وی خطاب به سیاستمداران عراقی نوشت: شما در وضعیتی غیرقابل کتمان، درگیر جاه‌طلبی‌ها و تجاوزات آمریکا هستید که بین دو موقعیت قرارتان داده است؛ یا حق استقلال و حمایت ما از حاکمیت ملی را نادیده می‌گیرید، یا این واقعیت را نپذیرفته‌اید که در جلوگیری از تجاوزات مداوم آمریکای اشغالگر جنایتکار، ناتوان هستید.

پربیننده ترین خبرها