گزارشی از عملیات های مهلک مقاومت در غزه+ ویدیو

گزارشی از عملیات های مهلک مقاومت در غزه+ ویدیو
يکشنبه 27 خرداد 1403 - 16:49

گردان های شهید عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش حماس، ساعاتی پس از تایید کشته شدن 8 نظامی صهیونیست، در یک کمین دیگر در شهر رفح، إعلام کرد که در روز عرفه (دیروز) "11 سرباز اسرائیلی دیگر را در باریکه غزه به هلاکت رسانده است". 

العالم - فلسطین اشغالی

گردان های القسام در گزارش تفصیلی خود شرح دادند "یک نیروی زرهی رژیم صهیونیستی را در میدان مین از پیش آماده شده در تقاطع نابلسی در جنوب غربی غزه گرفتار و با رصد ورود یک بالگرد این رژیم در محل، بلافاصله آنجا را منفجر و تعداد زیادی از آنان را از پا درآورده و یا زخمی کردند.

القسام همچنین اعلام کرد که با رگباری از خمپاره 60 میلی متری، مقر فرماندهی و کنترل نظامی اشغالگران و خودروهای اسرائیلی در حال نفوذ به محله الزیتون شرقی در جنوب شرقی شهر غزه را هدف قرار دادند.

این نیروها تصریح کردند در عملیاتی دیگر، با کمین علیه نیروهای اشغالگر در منطقه محله "سعودی" در تل السلطان در غرب این شهر یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D-9 را هدف قرار داده و خدمه آن را از پا درآورده و یا زخمی کردند.

بنابر این گزارش، در این عملیات همچنین بلافاصله پس از رسیدن نیروی کمکی برای نجات خدمه بلدوزر، پهپادهای القسام یک خودروی زرهی "تایگر" (ببر)‌ این رژیم را با موشک "آل یاسین 105" هدف قرار دادند که منجر به انهدام و کشته شدن همه افراد آن شد.

نیروهای القسام صحنه هایی از مقابله پهادهای خود با سربازان اشغالگر و رویارویی سامانه های پدافند هوایی با یک بالگرد در خط مقدم پیشروی در شهر رفح در جنوب باریکه غزه را منتشر کردند که نشان می دهد مقر و نیروهای اشغالگر مستقر در محور "نتساریم" در جنوب شهر غزه با موشک "رجوم" هدف حمله قرار گرفته است.

VS

در محله الزیتون شرقی نیز گروهان های قدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی، مواضع نظامیان رژیم صهیونیستی را با گلوله های خمپاره در مجاورت مسجد "سعد" هدف قرار دادند و یک کوادکوپتر نیروهای اشغالگر را در حین انجام ماموریت های اطلاعاتی در آسمان شهر خان یونس در جنوب باریکه غزه سرنگون کرده وکنترل آن را به دست گرفتند.

VS

گروهان های قدس همچنین صحنه‌هایی از تیراندازی به یک سرباز اسرائیلی در نتساریم در جنوب غربی شهر غزه را منتشر کرد.

VS

گروهان های قدس اعلام کرد که پهپادهای آن در سحرگاه امروز توانستند تانک مرکاوا 4 رژیم صهیونیستی را در محله عربستان سعودی در غرب شهر رفح با گلوله آرپی‌جی هدف قرار دهند.

در همین حال، گروهان های قدس عید قربان را به شیوه خود جشن گرفتند و ویدئویی با عنوان «عید مبارک... سال نو مبارک» با پس زمینه صحنه هایی که برخی از نیروهای این گروه را در جریان ساخت موشک نشان می داد، منتشر کردند.

VS

از سوئی دیگر، گردان های "ناصر صلاح الدین" نیز به نوبه خود مواضع نظامیان و خودروهای رژیم اشغالگر را در محور "نتساریم" در شمال استانداری مرکزی با خمپاره گلوله باران کردند و صحنه هایی از این حملات را منتشر کردند.

vs

گردان های "شهدای الاقصی" نیز با رگباری از خمپاره، یک مقر فرماندهی و کنترل رژیم صهیونیستی و خودروهای نظامی آنها را در شرق محله الزیتون در شهر غزه هدف قرار دادند.

این نیروها یک خودروی نظامی رژیم صهیونیستی را در محور درگیری در محله "تل‌السلطان" در غرب شهر رفح منهدم کردند.

در خبری دیگر،‌ در چارچوب همکاری میان جناح‌های مختلف گروه های مقاومت فلسطین، گردان‌های القسام به همراه گردان‌های قدس، سایت نظامی اسرائیلی "صوفا" را در باریکه غزه با شلیک موشک هدف قرار دادند. این نیروها همچنین با مشارکت گردان های "الناصر صلاح الدین"، شاخه نظامی کمیته های مقاومت مردمی، پایگاه نظامی "کیسوفیم" رژیم صهیونیستی را در شمال شرق شهر خان یونس با رگباری از موشک هدف قرار دادند.

تیپ‌های "شهید ابوعلی مصطفی" نیز به همراه نیروهای "شهید عمر القاسم"، خودروهای نظامی اشغالگر و نیروهای مستقر در جنوب شرق محله زیتون را با خمپاره هدف گرفتند.

این در حالی است که مقابله نیروهای مقاومت در باریکه غزه در طی درگیری‌های جاری با نیروهای اشغالگر به ویژه در رفح در جنوب باریکه غزه همچنان ادامه دارد.

علاوه بر این، رسانه های رژیم صهیونیستی پیشتر از وقوع حادثه ای در رفح در سحرگاه دیروز (شنبه) خبر دادند که طی آن بر اثر حمله موشکی نیروهای القسام به خودروی زرهی موسوم به ببر این رژیم، 8 سرباز از جمله یک افسر از تیپ مهندسی ارتش این رژیم در جنوب باریکه غزه در آتش سوختند. به گفته ی این رسانه ها حادثه رفح سخت ترین حادثه از زمان حادثه خان یونس در 23 ژانویه گذشته، است که در آن 21 سرباز کشته شده بودند.

به گزارش سایت صهیونیستی "حدشوت برمان"، حمله به خودروی زرهی ببر، در محله تل السلطان در غرب رفح در حالی که در حال حرکت بود رخ داد و دو ساعت طول کشید تا نیروهای کمکی ارتش صهیونیستی به آن برسند.

پربیننده ترین خبرها