پیام معاون بایدن به مسلمانان به مناسبت عید قربان

پیام معاون بایدن به مسلمانان به مناسبت عید قربان
دوشنبه 28 خرداد 1403 - 14:58

در سایه افزایش خشم و انتقاد برخی از رای‌دهندگان آمریکایی به‌ویژه مسلمانان از رئیس‌جمهور فعلی، معاون او در پیامی، عید قربان را به مسلمانان تبریک گفت.

العالم- آمریکا

"کامالا هریس" معاون "جو بایدن" رئیس‌جمهوری آمریکا، امروز- دوشنبه- در پیامی عید قربان را به مسلمانان آمریکایی را تبریک گفت.

هریس در پیام تبریک خود تاکید کرد، او و بایدن "مفتخرند که شمار مسلمانان آمریکایی شاغل در دولت کنونی بیشتر از مسلمانانی است که در تمام دولت‌های قبلی کار کرده‌اند".

هریس همچنین در بیانیه وزارت خارجه آمریکا اذعان کرد که این کشور طی ۸ ماه گذشته، شاهد افزایش رخدادهای ضد فلسطینی، ضد عربی، یهودی‌ستیزانه و ضداسلامی بوده است.

معاون بایدن در ارتباط با جنگ جاری در غزه مدعی شد کرد که "دولت بایدن به شدت برای پایان دادن به این جنگ، آزادی همه گروگان‌ها، تحویل کمک‌های بشردوستانه، پایان دادن به رنج مردم فلسطین و ساختن آینده‌ای برخوردار از امنیت، آزادی و عزت برای فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها به شکلی برابر، تلاش می‌کند. "

این موضع در حالی بیان شد که نارضایتی فزاینده‌ای در میان رای‌دهندگان حزب دموکرات و مشخصا رای‌دهندگان مسلمان در قبال سیاست بایدن در حمایت تمام‌عیار از رژیم صهیونیستی در جنگ غزه؛ به‌رغم شمار بسیار بالای قربانیان غیر نظامی فلسطینی بالغ بر بیش از 37 هزار نفر طی 8 ماه جنگ و ویرانی عظیم برجای مانده در شهر غزه، به چشم می‌خورد.

این نارضایتی‌ها در شکل تظاهرات متعدد دانشجویی در آمریکا ظرف چند ماه گذشته در محکوم کردن این جنگ و حمایت آمریکا از رژیم اسرائیل در قالب افزایش صادرات اسلحه به تل‌آویو، به پدید‌ه‌ای نوظهور تبدیل شده است.

نارضایتی فزاینده همچنین بایدن را با بحرانی حقیقی در کاهش میزان حمایت از سیاست خود در میان رای‌دهندگان مسلمان و رنگین‌پوست در نظر سنجی‌ها روبه‌رو کرده است.

پربیننده ترین خبرها