بلایی که تاکتیک‌های سنوار در تونل‌های غزه بر سر نتانیاهو آورد

بلایی که تاکتیک‌های سنوار در تونل‌های غزه بر سر نتانیاهو آورد
دوشنبه 28 خرداد 1403 - 13:48

تاکتیک های سیاسی و نظامی فرماندهان مقاومت در غزه، رهبران سیاسی رژیم اشغالگر و آمریکا را وادار کرد تا با اعلام ناگهانی "آرامش تاکتیکی" در طول روز در بخش‌هایی از رفح، به شکست میدانی خود اعتراف کنند و این آتش‌بس حتی ممکن است به فرار کامل آنها از غزه منجر شود.

العالم - فلسطین اشغالی
عبدالباری عطوان سردبیر نشریه الکترونیکی رای الیوم در سرمقاله این نشریه در تحلیلی به روند هرج و مرج سیاسی این روزهای رژیم صهیونیستی پرداخته و نوشته است: هرج و مرج و آشفتگی که این روزها گریبانگیر رژیم صهیونیستی شده است و عصیان فرماندهان نظامی در برابر رهبران سیاسی این رژیم از مسائل مهمی پرده بر می‌دارد.

اول اینکه ایستادگی مقاومت و افزایش عملیات‌های شهادت‌طلبانه به ثمر نشسته و توان انسانی و روحی ارتش رژیم صهیونیستی را در جنگ‌های چریکی بیش از پیش تحلیل برده است؛ همچنین با استفاده از تاکتیک کمین به عنوان روشی موفق برای وجهه قانونی دادن به استفاده از اسلحه و مهمات، گام های بلندی به سوی کسب نتایج سریع در میدان جنگ برداشته است.

نکته دوم درایت و دوراندیشی فرماندهان مقاومت در غزه و قرائت راهبردی صحیح و دقیق آنها از اوضاع داخلی رژیم صهیونیستی و به شکست کشاندن همه نقشه‌های این رژیم بدون توجه به تهدیدهای آن است؛ این نگرش صحیح و حساب‌شده آثار خود را بر مدیریت هوشمندانه مذاکرات آتش بس به سرپرستی آمریکا برجای گذاشته است. این نوع نگرش در نظریه "آری ... اما" و عدم عقب‌نشینی از خواسته‌های خود مبنی بر عقب نشینی کامل متجاوزان، آتش‌بس کامل، آزادی همه زندانیان، در اولویت قراردادن بازسازی غزه، بازگشت بی قید و شرط آوارگان آنهم در یک مرحله با ضمانت روسیه، چین، ترکیه و آمریکا نمود یافته است.

نکته سوم هماهنگی کامل با بازوهای مختلف مقاومت در یمن، جنوب لبنان، عراق و سوریه است که در چارچوب راهبرد تشدید ضربات میدانی و تشدید حملات موشکی و پهپادی به عمق خاک فلسطین اشغالی (حمله حزب الله به الجلیل) یا حمله دریایی (حملات موشکی انصار الله یمن به کشتی های مربوط به رژیم صهیونیستی) خود را نشان داده است؛ به گونه ‌ای که کار را برای ارتش رژیم صهیونیستی سخت و آن را مجبور کرده است در آن واحد در چندین جبهه بجنگد.

نکته چهارم، استقلال کامل و مطلق فرماندهی سیاسی و نظامی مقاومت در غزه است. فرماندهان مقاومت در برابر فشار میانجی‌های عرب – که با درخواست آمریکا صورت می‌گرفت، تسلیم نشدند. چنین استقلالی در تاریخ فلسطین و حتی کل جهان عرب بی سابقه است.

تاکتیک های سیاسی و نظامی فرماندهان مقاومت در غزه در مقابله با فرماندهان نظامی و رهبران سیاسی رژیم اشغالگر و آمریکا برنده شد و آنها را وادار کرد تا با اعلام ناگهانی "آرامش تاکتیکی" و آتش بس در طول روز در بخش‌هایی از رفح درجنوب باریکه غزه به منظور ورود کمک های بشردوستانه از طریق گذرگاه کرم ابو سالم در شرق رفح، به شکست میدانی خود اعتراف کنند. این آتش‌بس حتی ممکن است به فرار کامل از غزه منجر شود.

این همان سیاست صبر راهبردی رهبران با درایت مقاومت است که در تله "آرامش" رژیم صهیونیستی - که توسط آمریکا با همدستی متحدان عرب خود در منطقه برای از بین بردن و تجزیه مقاومت تدارک دیده شده بود – گرفتار نشدند. این تله می‌توانست رژیم صهیونیستی را از بحران‌های داخلی و شکست حتمی نجات دهد.

فرماندهان مقاومت در غزه هنوز هم باید هشیار و مراقب هر نوع آتش بس تاکتیکی از سوی ارتش رژیم صهیونیستی باشند. چرا که این ارتش همان ارتشی است که طی هشت ماه گذشته، مرتکب نسل‌کشی شده است و بیش از 37 هزار انسان را به شهادت رسانده و صدهزار نفر دیگر را مجروح کرده است و بیش از 90 درصد از منازل غزه را ویران کرده است. چنین رژیمی چیزی به نام انسانیت نمی شناسد و هرگز به قوانین جنگ احترام نمی گذارد و از نظر وحشی‌گری و جنایتکاری از نازیسم و فاشیسم پیش افتاده است.

انهدام نفربر زرهی اسرائیلی "نمر" (ببر) که پیشرفته ترین نفربر در جهان است و به هلاکت رساندن 8 سرنشین آن در اطراف محله السلطان واقع در جنوب غرب رفح در عملیات حساب شده گردان های قسام شاخه نظامی حماس، نقطه عطفی در جنگ غزه است چون عملا به ژنرال های اسرائیلی نشان داد که پیروزی در این جنگ محال و شکست شان قطعی است. در واقع فرماندهان قسام و گروهان های قدس شاخه نظامی جهاد اسلامی، در جنگ های چریکی بسیار کارکشته تر و مجرب تر هستند و در طرف مقابل، بارقه های شکست ارتش رژیم صهیونیستی رفته رفته نمایان می شود حتی برخی نظامیان این رژیم ترجیح می دهند خودکشی کنند تا به جنگ غزه بروند.

روش فرماندهی یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی حماس در باریکه غزه و بازوی راست او محمد الضیف فرمانده گردان‌های عزالدین قسام، در تونل هایی در عمق 60 متری زمین، در همه دانشکده های افسری جهان تدریس خواهد شد.

نتانیاهو هم پس از شکست در تحقق اهدافش و سرپیچی ارتش رژیم صهیونیستی در برابر فرماندهانش، رفته رفته وسایل و لوازم شخصی خود را جمع کرده و آماده رفتن به زندان می‌شود و حتی ممکن است ارتقا گرفته و به جایگاه ویژه شکست خوردگان در زباله دان تاریخ منتقل شود و کسی که جانشین او می‌شود هیچ گزینه ای جز تسلیم دو دستی کلید فلسطین به گردان های قسام و یحیی سنوار و جانشینانش را ندارد.

پربیننده ترین خبرها