تخریب گسترده زیرساخت‌های شهر «رفح»

تخریب گسترده زیرساخت‌های شهر «رفح»
پنج‌شنبه 31 خرداد 1403 - 02:13

شهردار رفح بامداد پنجشنبه گفت که هدف ارتش رژیم صهیونیستی، تخریب تأسیسات این شهر و گذرگاه رفح و غیرقابل سکونت کردن نوار غزه است.

العالم - فلسطین اشغالی

«احمد صوفی» شهردار شهر «رفح» واقع در جنوبی‌ترین نقطه نوار غزه بامداد پنجشنبه از تخریب بیشتر زیرساخت‌های این شهر توسط رژیم صهیونیستی خبر داد.

صوفی طی مصاحبه‌ای در این‌باره گفت: «اشغالگران به‌طور سیستماتیک شهر رفح و اردوگاه‌های آن را تخریب می‌کند که جدیدترین مرحله آن حی السعودی است».

شبکه «الجزیره» به نقل از وی گزارش داد: «هدف ارتش اشغالگران تخریب گذرگاه رفح و غیرقابل سکونت کردن نوار غزه است».

شهردار رفح همچنین توضیح داد: «اشغال کل میدان‌های مسکونی در منطقه حی السعودی را ویران می‌کند. ارتش اشغالگران بیش از ۷۰ درصد تأسیسات و زیرساخت‌های شهر را تخریب کرده است».

بیش از ۴۰ روز است که عملیات زمینی ارتش اشغالگر در رفح، جنوبی‌ترین منطقه غزه با وجود همه هشدارهای بین‌المللی آغاز شده است و ارتش اشغالگر مانند سایر مناطق دستاوردی جز به خاک و خون کشیدن غیرنظامیان فلسطینی نداشته و در مقابل ضربات سختی از نیروهای مقاومت دریافت کرده است.

روزنامه «واشنگتن‌پست» بامداد چهارشنبه به نقل از یک مقام نظامی صهیونیست نوشت: «واحدهای حماس در جنوب نوار غزه از تاکتیک‌های ارتش اسرائیل در جاهای دیگر درس گرفتند و جنگ با حماس در رفح، شدیدتر از دیگر مناطق غزه است».

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها