تهدید مسئول صهیونیست: جنوب لبنان هم به سرنوشت غزه مبتلا خواهد شد

تهدید مسئول صهیونیست: جنوب لبنان هم به سرنوشت غزه مبتلا خواهد شد
پنج‌شنبه 31 خرداد 1403 - 12:28

روزنامه عبری زبان یدیعوت احرونوت به نقل از یک مقام ارشد اسرائیلی نوشت: اگر حزب‌الله حمله به ما را ادامه دهد، جنوب لبنان هم سرنوشت غزه را پیدا خواهد کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش العالم به نقل از خبرگزاری فلسطینی (سما)، این مسئول بلندپایه اسرائیلی با لحنی تهدید آمیز گفت: مصونیتی برای بیروت وجود ندارد و حزب‌الله باید از حمله به اسرائیل دست بردارد.

منبع یاد شده ادامه داد: شمارش معکوس برای پاسخ محکم اسرائیل آغاز شده است و تنها با موافقت حزب الله با پیشنهاد آموس هاکشتاین متوقف خواهد شد.

هاکشتاین فرستاده ویژه آمریکا به لبنان با بیان اینکه اوضاع در دو طرف مرزها خطرناک است ، خواهان ارائه راه حل سیاسی برای پایان یافتن این درگیری ها شد.

وی گفت: پس از تشدید تیراندازی بین حزب الله و ارتش اسرائیل در دو طرف مرزها ، واشنگتن برای جلوگیری از بروز جنگ گسترده تر تلاش می کند.

هاکشتاین بعد از مذاکره با نبیه بری ، رئیس مجلس نمایندگان لبنان اوضاع در امتداد مرزهای لبنان و اراضی اشغالی را "خطرناک" توصیف کرد و گفت که این وضعیت باعث شده که جو بایدن ، وی را به لبنان بفرستد.

وی اظهار داشت : پیشنهاد توافقی که بایدن ارائه کرده ، شامل پایان دادن به جنگ غزه و مذاکرات من در بیروت و اسرائیل با هدف جلوگیری از متشنج تر شدن اوضاع است.

هاکشتاین ادامه داد : تنش بین حزب الله و اسرائیل به اندازه کافی ادامه داشته و باید راه حل های قطعی و نهایی اتخاذ شود.

وی تاکید کرد : آتش بس در غزه همچنین می تواند به پایان دادن به تنش های مرزی بین لبنان و اسرائیل منجر شود.

هاکشتاین گفت : میانجی گران و اسرائیل ، پیشنهاد بایدن را پذیرفته اند و حماس هم باید آنرا بپذیرد.

فرستاده ویژه آمریکا به لبنان با تاکید بر اینکه حل و فصل تنش ها بین حزب الله و رژیم اسرائیل از راه سیاسی اجتناب ناپذیر است ، اظهار داشت آتش بس در غزه می تواند به درگیری در مرزهای لبنان و اسرائیل نیز پایان دهد.

پیش از این نیز ، یوآف گالانت وزیر جنگ رژیم اسرائیل نیز برای بررسی اوضاع با هرتسی هالیوی رئیس ستاد ارتش و دیگر مقامات بلندپایه ارتش اسرائیل وارد مقر فرماندهی شمال در صفد شد.

گالانت گفت : ما آمادگی های زمینی و هوایی را تکمیل و سیستم های اطلاعاتی را تقویت می کنیم و برای هر احتمالی آماده می شویم . ما به تغییر اوضاع در شمال پایبند هستیم.

هالیوی تصریح کرد : ما از آمادگی بسیار بالا برخورداریم .. و بر اساس آن تصمیمات درست را اتخاذ خواهیم کرد.

پربیننده ترین خبرها