گزارش العالم از بازداشت مجدد عزیز الدویک به شکلی وحشیانه + فیلم

پنج‌شنبه 31 خرداد 1403 - 16:49

خبرنگار شبکه خبری العالم گزارش داد که نظامیان اشغالگر دکتر عزیز الدویک، رئیس شورای قانونگذاری فلسطین و همچنین یک نوجوان 14 ساله را که پیش از این نیز دستگیر و در آخرین مبادله بین مقاومت و اشغالگران آزاد شده بود، مجدداً بازداشت کردند.

العالم - فلسطین اشغالی

احمد حلایقه خبرنگار العالم در گزارش زنده توضیح داد که در ساعات گذشته تحولات عمده بسیاری در کرانه باختری رخ داده است که مهم‌ترین آنها بازداشت مجدد دکتر عزيز الدويك رئیس شورای قانونگذاری فلسطین پس از محاصره محل سکونت وی در محله الجامعات در شهر الخلیل توسط نظامیان اشغالگر بود.

وی توضیح داد که قبل از بازداشت وحشیانه وی، میان جوانان فلسطینی و ارتش اشغالگر درگیری رخ داد و رگباری از گلوله به سوی فلسطینینان شلیک شد. نظامیان الدویک را با چشم بند به سمت خوروی نظامی اسرائیلی بردند و به مرکز بازجویی منتقل کردند.

حلایقه تاکید کرد که تا این لحظه از سرنوشت الدویک، اطلاعی در دست نیست.

وی افزود: جنبش حماس طی بیانیه‌ای، اشغالگران اسرائیلی را مسئول کامل امنیت و حفظ جان دکتر عزیز الدویک رئیس شورای قانونگذاری فلسطین، ‌دانست.

در یورش صبح امروز نیروهای بزرگ ارتش اشغالگر به شهرک بیت امر در شمال الخلیل، علاوه بر سرقت پول شهروندان و تعرض به برخی فلسطینیان، دو شهروند فلسطینی بازداشت شدند.

وی خاطرنشان کرد: در بیت لحم و در اردوگاه آوارگان دهیش، نیروهای اشغالگر یک نوجوان 14 ساله را که پیش از این نیز دستگیر و در آخرین مبادله اسیران بین مقاومت و اشغالگران آزاد شده بود، مجدداً بازداشت کردند.

حلایقه در پایان گفت: رژیم اشغالگر صهیوینستی در روزهای گذشته بازداشت‌های خود را به میزان قابل توجهی افزایش داده است. تعداد زندانیان فلسطینی از 7 اکتبر تاکنون به حدود 9300 تن افزایش یافته که تنها تقریبا 90 فلسطینی در چهار روز عید قربان و 35 نفر از آنها دیروز بازداشت شدند.

پربیننده ترین خبرها