مدیر برق رژیم صهیونیستی: برای جنگ همه جانبه آماده نیستیم

مدیر برق رژیم صهیونیستی: برای جنگ همه جانبه آماده نیستیم
پنج‌شنبه 31 خرداد 1403 - 18:16

شائول گلدشتاین مدیر شرکت برق رژیم صهیونیستی هشدار داد که اگر جنگ بین این رژیم و حزب‌الله به یک جنگ همه جانبه تبدیل شود، تل آویو در وضعیت خوبی قرار ندارد و برای جنگی واقعی آماده نیست.

العالمفلسطین

گلدشتاین در پاسخ به سوالی در کنفرانس موسسه تحقیقات امنیت ملی در دانشگاه تل آویو درباره امکان تامین برق رژیم در جنگ آتی، افزود: پاسخ منفی است. اما اسرائیل یک جزیره انرژی است پس باید برق خودش را تامین کند.

گلدشتاین افزود: زمانی که به این مقام رسیدم، شروع به تحقیق درباره تهدید واقعی بخش برق کردم. به این فکر می کردم که اگر موشکی به بخش برق اصابت کند و برق برای یک، سه، 24، 48 یا 72 ساعت قطع شود چه بر سر اسرائیل خواهد آمد. حداقل آن است که پس از 72 ساعت دیگر اسرائیل جای زندگی نیست.

وی ادامه داد: مردم متوجه نیستند که زندگی ما در اینجا چقدر به برق وابسته است، اگر برق قطع شود بعد از 5 ساعت دیگر تلفنی وجود ندارد که بتوانم تماس بگیرم، فرض کنید به بازرسانم با کبوتر نامه رسان پیام بدهم آنها 12 ساعت بعد پیام را دریافت می کنند و وقتی به پمپ بنزین می رسند، دیگر سوخت باقی نمانده است و اگر پمپ بنزینی نیز باز باشد صف آن حداقل 30 کیلومتر خواهد بود.

گلدشتاین ادامه داد: ما در همه زیرساخت های خود - فیبر نوری، بنادر - در موقعیت خوبی نیستیم. ما برای یک جنگ واقعی آماده نیستیم. به نظر من ما در یک دنیای فانتزی زندگی می کنیم.

وی ادامه داد: اگر نصرالله بخواهد شرکت برق اسرائیل را از کار بیندازد، تنها کاری که باید بکند این است که با مسئول سیستم برق بیروت که دقیقا شبیه به سیستم برق اسرائیل است تماس بگیرد و حتی نیازی به پهپاد برای تصویربرداری نیست و فقط باید از یک دانشجوی سال دوم مهندسی برق بپرسد که حساس ترین نقاط اسرائیل کجاست، همه اطلاعات در اینترنت هست و هر شخصی می تواند از طریق اینترنت آن را کشف کند.

وی تاکید کرد که ما حاضر نیستیم به وضعمان اعتراف کنیم، اگر جنگ یک، پنج یا 10 سال به تعویق بیفتد، وضعیت ما بهتر خواهد شد.

این در حالی است که شرکت برق رژیم صهیونیستی اعلام کرد سخنان گلدشتاین درباره آسیب پذیری شبکه برق، غیرمسئولانه و غیر واقعی بوده و باعث ایجاد وحشت در بین مردم می شود.

کلید واژه ها :

آخرین مطالب

پربیننده ترین خبرها