تحلیلگر عرب: نشانه ها بیانگر بحران رژیم صهیونیستی درجنگ غزه است+ فیلم

شنبه 2 تير 1403 - 12:33

رئیس مجمع ملی عرب گفت: تهدیدات و اظهارات مقامات صهیونیست به ویژه نتانیاهو علیه مقاومت نشانه تلاش آنها برای فرار از واقعیت است و با حربه تهدید در صددند وانمود کنند که در این جنگ پیروز هستند.

العالمفلسطین اشغالی

معن بشور، رئیس مجمع ملی عرب، در گفت وگو با برنامه «مع الحدث» شبکه خبری العالم اظهار داشت: تهدیدات و اظهارات روزافزون صهیونیست ها نشان دهنده اختلافات رهبران آنها و بیانگر این واقعیت است، که دشمن و متحدان آنها در برابر فلسطینیان و افکار عمومی دچار مشکل شده اند لذا بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم، سعی می کند از واقعیت فرار کند و به همین دلیل به تهدید روی آورده است.

گفتنی است که تنش در مرز‌های لبنان و سرزمین‌های اشغالی افزایش یافته و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل آمریکا را متهم کرده که ارسال مهمات و سلاح به این رژیم را متوقف کرده است.

رئیس مجمع ملی عرب، با اشاره به اینکه تمامی تهدیدات، اظهارات و دیدارهای رژیم صهیونیستی بیانگر بن بست عمیق تل آویو و همچنین واشنگتن است، تصریح کرد: این بن بست نتیجه تناقض حاکمان رژیم صهیونیستی در جنگ غزه است و نشان می دهد صهیونیست ها و حامیان آن نتوانسته اند به هیچ پیشرفتی دست یابند.

وی با بیان ناکامی اقدامات آمریکا در مقابله با دستاوردهای مقاومت گفت: پیشنهادات جو بایدن، رییس جمهور آمریکا در باره غزه، ارایه قطعنامه به شورای امنیت و موارد دیگر همگی در جهت مهار دستاوردهای مقاومت بود که نتوانستند کاری از پیش ببرند.

معن بشور افزود: صهیونیست ها و متحدانشان در مواجهه با این حقیقت تکان دهنده یا باید در صدد کتمان واقعیت برآیند یا جنگ روانی به راه بیندازند، به ویژه اینکه همه اطلاعات می گوید افکار عمومی اسرائیل دریافته که ارتش این رژیم از دستیابی به پیروزی ناتوان است و کابینه قادر به مدیریت این وضعیت نیست و به همین دلیل اسراییلی ها دست به تظاهرات زده اند.

وی خاطرنشان کرد: همه شواهد بیانگر این است که دشمن و همپیمانانش در تنگنای نظامی، سیاسی،اخلاقی و رسانه ای قرار گرفته اند.

معن بشور گفت: در حال حاضر نهادهای نظامی با گروههای سیاسی و سطوح سیاسی درون رژیم صهیونیستی با یکدیگر دست و پنجه نرم می کنند و خیابان های فلسطین اشغالی پر است از مردمی که خواستار استعفای کابینه هستند... نتانیاهو سعی می کند از واقعیت فرار کند و این تهدیدها را بیان می کند تا وانمود کند پیروز است.

وی خاطرنشان کرد: به او پیشنهاد شده که خود را پیروز اعلام و جنگ را متوقف کند، یعنی اعلام پیروزی ربطی به نتایج میدانی ندارد... می توانید در میدان شکست بخورید و اعلام کنید که پیروز هستید. و امروز تل آویو در میدان به تمام معنا شکست خورده است و از طریق تهدیدها و این پیشنهادها در جستجوی پیروزی است.

پربیننده ترین خبرها