رسانه های اسرائیلی: "نصرالله" برنده جنگ "اسرائیل" علیه لبنان است

رسانه های اسرائیلی:
يکشنبه 3 تير 1403 - 09:28

"ایلان لوتان"، یکی از مقامات ارشد سابق "شاباک"، می‌گوید: "اگر جنگ "اسرائیل" در لبنان ادامه پیدا کند، "برای "حزب الله" و "نصرالله"، یک معادله برد-برد خواهد بود ".

العالم - لبنان

رسانه‌های اسرائیلی به نقل از "ایلان لوتان"، یکی از مقامات ارشد سابق "شاباک"، می‌گویند که "شهرک‌های یهودی نشین در شمال عاری از ساکنان هستند و چشم‌اندازها ویران شده است، همانطور که در"کریات شمونه" و "مناره" چنین است، واقعا حکومت بعد از 9 ماه جنگ علیه حزب‌الله چه می‌خواهد بکند؟، آیا تا دو سال به همین منوال ادامه می دهد یا می‌خواهد واقعیت را تغییر دهد؟".

وی افزود:"برای "حزب الله" و"نصرالله" اگر جنگ ادامه پیدا کند، یک معادله برد-برد است".

شبکه 12 "اسرائیل" نیز به نوبه خود گفت: "اینکه آمریکا ناچار به توضیح و شفاف سازی در اعلام حمایت از "اسرائیل" در صورت جنگ علیه "حزب الله"است، نشان دهنده میزان روابط بد بین دو طرف "واشنگتن و تل آویو" است.

روز شنبه، سرلشکر بازنشسته ارتش اشغالگر ، "اسحاق بریک"، هشدار داد که اعلان جنگ تل آویو علیه لبنان به معنای خودکشی دسته جمعی برای "اسرائیل" به رهبری نتانیاهو، "گالانت" و"هالیفی" است و پیامدهای جنگ علیه لبنان، خطرناک تر از آنچه در گذشته اتفاق افتاده؛ خواهد بود".

وی با اشاره به اینکه "حزب‌الله ده‌ها موشک و پهپاد به سمت "اسرائیل" پرتاب می‌کند که در نهایت ما نه با استفاده از هواپیما و نه از طریق گنبد آهنین موفق به توقف آنها نمی‌شویم"، افزود: "مقامات "اسرائیل" فراموش کرده‌اندکه بیش از 100000 اسرائیلی آواره در شمال"وجود دارد."

به نوبه خود، سرهنگ ذخیره رژیم صهیونیستی ، "کوبی ماروم"، گفت "حزب‌الله قدرت و دامنه تشدید تنش را دیکته می‌کند که این امر باید برعکس شود وارتش اسرائیل باید ابتکار عمل را در شمال به دست بگیرد".

به گفته ی "ماروم " موشک های حزب الله به مراکز جمعیتی در "تل آویو"، "گوش دان" و "حیفا" و اهداف زیرساختی مانند برق و آب اصابت خواهد کرد و در صورت شروع جنگ همه جانبه؛ تمامی آنها نابود خواهند شد.

پربیننده ترین خبرها