کارشناس صهیونیست: حماس "اسرائیل" منزوی را شکست داد

کارشناس صهیونیست: حماس
دوشنبه 4 تير 1403 - 18:23

درپی انتشار گزارش‌هایی از سوی رژیم صهیونیستی در رسانه‌ها مبنی بر حذف کامل گردان‌های القسام- بازوی نظامی حماس- طی روزهای آینده، یک روزنامه‌نگار اسرائیلی این گزارش‌ها را به سخره گرفت.

العالم ـ‌ فلسطین اشغالی

"گدعون لوی" در مقاله‌ای که در روزنامه عبری هاآرتس منتشر کرد از هدف رژیم صهیونیستی از این گزارش پرده برداشت که به گفته او، فرصت دادن به اکثر نیروهای صهیونیست برای خروج از غزه و انتقال آنها به مرزهای شمالی برای ترتیب دادن هجوم دیگری به مناطق "مظفره" و "مجیده" در لبنان است.

او با بیان اینکه هر روزی که از حضور نیروهای رژیم در غزه می‌گذرد به مثابه غرق شدن بیشتر آنها است، افزود: فرض کنیم گردان‌های القسام در رفح را از بین بردی که ما را در یک قدمی پیروزی ناکام گذاشته بود، حال باید هر آنچه برای "اسرائیل" در داخل و خارج اتفاق افتاده را هم مخفی کنی، زیرا اینها مسائلی هستند که مانع از پیروزی ما می‌شوند که یکی از آنها، ترک غزه است.

لوی خاطرنشان کرد که رژیم صهیونیستی هیچ پیروزی در غزه رقم نزده و مجبور است تظاهر کند از درخت آغشته به خونی که از آن بالا رفته پایین آمده است، درختی که از ابتدا نباید از آن بالا می رفت.

این روزنامه‌نگار اسرائیلی ادامه داد: بهتر است "اسرائیل" تظاهر به پیروزی کند و باید به پیروزی حماس در زمینه دیپلماتیک، اجتماعی، اخلاقی و اقتصادی اذعان بکند.

او با تاکید بر اینکه این جنگ "غیرضروری" بود، بیان داشت که رژیم صهیونیستی وضعیت پایان جنگ را بسیار بدتر از آغاز آن کرده است.

لوی اشاره کرد که جنگ‌ها با نتایجشان سنجیده می شوند و از ابتدا مشخص بود که جنگ غزه به یک گرفتاری بی‌فایده ختم خواهد شد، جنگی که خون فلسطینی‌ها در آن همچون آب بر زمین ریخته شد و رژیم صهیونیستی را به رژیمی منفور بدل کرد و در واقع همه چیز را هزینه هیچ چیز کرد.

او مقاله خود را اینگونه به پایان برد: حال زمان آن رسیده که با توافق با حماس از غزه خارج شوند و جنگ را پایان دهند تا سربازان اسیر ما و هزاران زندانی فلسطینی آزاد گردند. توافق هرچه سریع‌تر باید صورت گیرد. ما باید به عنوان "اسرائیلی‌ها" غرور خود را کنار بگذاریم و توهین بقای حماس در قدرت را تحمل کنیم و هرچه زودتر باید این کار را انجام دهیم.

پربیننده ترین خبرها