کره‌شمالی تحریم‌ها را با کلاه‌گیس و مژه مصنوعی دور می‌زند

کره‌شمالی تحریم‌ها را با کلاه‌گیس و مژه مصنوعی دور می‌زند
دوشنبه 4 تير 1403 - 22:48

یک روزنامه انگلیسی در گزارشی، به شیوه و سیاست‌های کره‌شمالی برای فرار از تحریم‌های بین‌المللی پرداخت.

العالم ـ‌ آسیا

به گزارش مجله ‍"د ویک"، شاید مصرف‌کنندگان کلاه‌گیس‌ها و مژه‌های مصنوعی در غرب ظاهر خود را مدیون بیگاری کشیدن از بردگان در کره‌شمالی باشند.

این افراد با خرید این محصولات که تولید کره‌شمالی است، به صورت ناخواسته‌ای پیونگ‌یانگ را در گریز از تاثیر تحریم‌های بین‌المللی یاری می‌کنند.

طبق بیانیه‌های گمرک‌های چین، صادرات مژه مصنوعی از کره٬شمالی به چین در سال گذشته به ۱۶۸۰ تن رسیده و ریش و موی مصنوعی نیز سرمایه‌ای نزدیک به ۱۶۷ میلیون دلار را به خود اختصاص داده است. این شاید تنها ۶۰ درصد از صادارت کره‌شمالی به چین باشد که پس از کاهش انتشار ویروس همه‌گیر کرونا از سر گرفته شده است.

آژانس خبری رویترز پس از گفتگو با ۲۰ نفر از عملیات سودآوری پرده برداشت که در آن، شرکت‌های حاضر در چین محصولات نیمه‌آماده کره‌شمالی را وارد کرده و تحت عنوان محصول چینی تکمیل و بسته‌بندی می‌کنند و سپس، آنها را به بازارهای غرب، ژاپن و کره جنوبی می‌فرستند.

به گفته رویترز، برچسب‌های "تولید چین" بر روی این محصولات به نظام کیم‌جونگ اون اجازه داده که برای فرار از تحریم‌های بین‌المللی راهی پیدا کرده و منبعی حیاتی برای داشتن درآمد ارزی پیدا کند.

پربیننده ترین خبرها