اقدام متقابل مسکو در مقابل اروپا؛ ایجاد محدودیت برای پخش رسانه‌های قاره سبز در روسیه

اقدام متقابل مسکو در مقابل اروپا؛ ایجاد محدودیت برای پخش رسانه‌های قاره سبز در روسیه
سه شنبه 5 تير 1403 - 19:54

وزارت خارجه روسیه روز سه شنبه اعلام کرد که در واکنش به ممنوعیت فعالیت دو روزنامه و یک آژانس خبری روسی توسط اتحادیه اروپا در خاک خود، پخش 81 رسانه اروپایی را در روسیه تحریم و محدودیت هایی را در قبال فعالیت آنها اعمال کرده است.

العالم - اروپا

به گزارش سایت "راشا تودی"، این وزارتخانه اعلام کرد که این اقدام در واکنش به تحریم آژانس «نووستی» و روزنامه های روسی «ایزوستیا» و "روسیسکایا گازتا" از سوی اتحادیه اروپا انجام شده است.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: "طرف روسی بیش از یک بار و در سطوح مختلف هشدار داده است که آزار و اذیت خبرنگاران روسی با انگیزه سیاسی وممنوعیت غیرقابل توجیه اعمال شده علیه رسانه های روسی در اتحادیه اروپا بدون پاسخ نخواهد ماند.

وافزود: با وجود این، بروکسل و پایتخت های دیگر کشورهای اتحادیه اروپا تصمیم گرفتند به مسیر تشدید تنش با روسیه پایبند باشند که همین امر مسکو را وادار کرد تا اقدامات تلافی جویانه ای را در مورد کشورهایی که از چنین تصمیماتی حمایت می کنند، انجام دهد.

در پایان این بیانیه وزارت خارجه روسیه تاکید کرده است "اگر تحریم‌ها علیه رسانه‌های روسیه برداشته شود، مسکو نیز در اقدامات خود تجدید نظر خواهد کرد.

گفته می شود فهرست تحریم‌های روسیه شامل مهمترین مطبوعات ورسانه های خبری کشورهای اروپائی از جمله مجله "اشپیگل"، روزنامه‌های آلمانی "دای زیت" و"فرانکفورتر آلگماینه زایتونگ"، روزنامه‌های اسپانیایی "الموندو"و "الپایس"، روزنامه‌های ایتالیایی "استامپا" و "ریپابلیکا"، روزنامه لوموند، کانال LCI، وخبرگزاری "فرانس پرس" فرانسه وروزنامه "پولیتیکو" و بسیاری دیگر است.

پربیننده ترین خبرها