گزارش العالم از سکوت انتخاباتی در ایران

پنج‌شنبه 7 تير 1403 - 16:15

چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایران فردا (جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳) در سراسر کشور برگزار و درهای شعب اخذ رای از ساعت ۸ صبح به روی شصت و یک میلیون واجد شرایط رای باز خواهد شد.

العالم - ایران

به گزارش خبرنگار شبکه خبری العالم، چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران برای انتخاب نهمین رئیس‌جمهور روز جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد. در این انتخابات مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، محمدباقر قالیباف و مسعود پزشکیان برای کسب جایگاه ریاست‌جمهوری با هم رقابت می‌کنند.

در این زمینه یکی از شهروندان به خبرنگار العالم گفت: دوره تبلیغات نامزدهای انتخابات هم اکنونبه پایان رسیده است و فردا (جمعه) سرنوشت هر یک از آنها مشخص و شایسته‌ترین نامزد برای اداره کشور از سوی مردم انتخاب خواهد شد.

یکی دیگر از شهروندان گفت: مشارکت در انتخابات به نوعی پشتوانه جمهوری اسلامی است و ثابت می کند که تا آخر با انقلاب همراه هستیم و از آن به هر نحو دفاع می کنیم. درحقیقت ما به شخص یا گروه خاص رای نمی‌دهیم، بلکه به نظام جمهوری اسلامی ایران رای خواهیم داد.

جوانان ایرانی علیرغم اختلاف‌ن دیدگاه و سلیقه، بر اهمیت حضور گسترده در انتخابات، اتفاق نظر دارند.

یک شهروند دیگر به خبرنگار العالم گفت: تنها یک نفر در انتخابات پیروز می شود و ما باید به هر کسی که براساس انتخاب می‌ شود احترام بگذاریم، حتی اگر انتخاب ما نباشد.

محسن اسلامی رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به شصت و یک میلیون واجد شرایط رای در انتخابات تصریح کرد: حدود ۵۹ هزار شعبه اخذ رای در ۳۱ استان درنظر گرفته تعبیه شده است که ۱۵ هزار شعبه سیار و ۴۴ هزار شعبه ثابت هستند. ۳۵ هزار شعبه شهری و ۲۴ هزار شعبه روستایی هستند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری در خارج از کشور نیز برگزار می‌شود، گفت: براساس اعلام وزارت خارجه ۳۴۰ شعبه اخذ رای در ۱۰۰ کشور برای هم‌وطنان خارج از کشور فراهم شده است.

همچنین 30 حوزه انتخاباتی در 17 ایالت آمریکا به انتخابات ریاست جمهوری ایران اختصاص داده شده است.

هرگونه تبلیغات نامزدهای انتخاباتی ممنوع است

اسلامی اعلام کرد: مهلت تبلیغات نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ساعت ۸ صبح امروز - هفتم تیرماه - به پایان رسیده است و هرگونه تبلیغات ممنوع است.

وی اظهار داشت: بر اساس قانون انتخابات ریاست‌جمهوری، هرگونه تبلیغات در فاصله ۲۴ ساعت تا شروع انتخابات ممنوع است.

رای‌دهندگان با توجه به اهمیت شرکت در انتخابات ریاست جمهوری، مشتاقانه منتظر موعد آغاز رای گیری برای انتخاب شایستهترین رئیس جمهور هستند که کشور را برای چهار سال آینده اداره کند.

پربیننده ترین خبرها