جبهه مردمی برای آزادسازی فلسطین:

طرح گالانت برای غزه، توهم است/ باتلاق غزه منتظر همدستان تل‌آویو

طرح گالانت برای غزه، توهم است/ باتلاق غزه منتظر همدستان تل‌آویو
شنبه 9 تير 1403 - 17:04

جبهه مردمی برای آزادسازی فلسطین اعلام کرد که طرح جدید «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی برای باریکه غزه توهم ناشی از ورشکستگی این رژیم است.

العالم - فلسطین

جبهه مردمی برای آزادسازی فلسطین امروز (شنبه) در بیانیه ای افزود: اعلام چنین طرح های غیرواقعی، دلیل آشکاری بر ناتوانی اشغالگران در پاسخگویی به چگونگی «روز پسا جنگ» در باریکه غزه است.

جبهه مردمی برای آزادسازی فلسطین تصریح کرد: همزمانی رونمایی از چنین طرحی با سفر گالانت» به آمریکا، در چارچوب اختلافات و رقابت های سیاسی داخلی میان مقامات صهیونیست و تلاشی از سوی گالانت برای تحمیل موضع سیاسی خود به جای طرح بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در این زمینه است.

این جنبش فلسطینی تاکید کرد که رژیم صهیونیستی با یک شکست راهبردی دست و پنجه نرم می کند و از یک بحران موجودیت رنج می برد و این رژیم با وجود از دست دادن قدرت بازدارندگی، اقتصاد ویران و خستگی ارتش و انزوای بین المللی، امکان اجرای چنین طرح خیالی را ندارد.

در این بیانیه آمده است: درحالی که ارتش رژیم صهیونیستی امکان پایان دادن نبرد به سود خود و تسلط کامل بر باریکه غزه را ندارد، اجرای چنین طرحی غیر ممکن است.

جبهه مردمی برای آزادسازی فلسطین با اشاره به تلاش های اشغالگران برای فرار و نجات خود از باریکه غزه از طریق مشارکت دادن آمریکا و برخی حکومت های عربی در اداره نوار غزه تصریح کرد: هیچ شخص و طرف عاقلی خود را در باتلاق غزه غرق نمی کند و یا نمایندگی اسرائیل را در این جنگ برعهده نمی گیرد.

این جنبش فلسطینی تاکید کرد که این طرح محکوم به شکست است و مقاومت در غزه باقی می ماند و هیچ طرفی نمی تواند، طرحی را خارج از اراده ملت فلسطین به ساکنان باریکه غزه تحمیل کند. اراده ملت فلسطین تنها ترسیم کننده سرنوشت باریکه غزه و چگونگی اداره آن از طریق یک توافق ملی است و هر طرف منطقه ای، عربی و یا بین المللی که در این زمینه با اشغالگران همکاری کند، شریک در اشغالگری و دشمن ملت فلسطین به شمار می رود.

روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» نوشت که وزیر جنگ رژیم صهیونیستی پنجشنبه گذشته برای ترویج طرح «روز پسا جنگ غزه» که مبتنی بر قرارداد مبادله اسیران بین رژیم صهیونیستی و جنبش حماس نیست، با مقامات آمریکایی گفت و گو کرد.

بر اساس این گزارش، این طرح تحت نظارت کمیته ویژه ای به ریاست آمریکا و کشورهای عربی موسوم به «میانه رو» خواهد بود و یک نیروی بین المللی متشکل از نظامیانی از مصر، اردن، امارات و مغرب مسئولیت امنیت باریکه غزه را بر عهده خواهد داشت و نظامیان آمریکایی مسئولیت پشتیبانی، فرماندهی و کنترل را بر عهده خواهند گرفت و به تدریج، یک نیروی فلسطینی مسئولیت امنیت محلی را بر عهده خواهد گرفت.

به نوشته واشنگتن پست، بین گالانت و آمریکایی ها توافق شده است که نیروهای امنیتی فلسطینی تحت آموزش های ویژه به عنوان بخشی از برنامه کمک های آمریکا قرار گیرند.

پربیننده ترین خبرها