رهبر اپوزیسیون ترکیه:‌ با دمشق، پشت درهای بسته در تماس هستیم

رهبر اپوزیسیون ترکیه:‌ با دمشق، پشت درهای بسته در تماس هستیم
شنبه 9 تير 1403 - 22:19

رهبر حزب اپوزیسیون ترکیه از برنامه خود برای دیدار با رئيس‌جمهوری سوریه خبر داد و اعلام کرد که حزبش از پشت درهای بسته با نظام دمشق در تماس است.

العالم- ترکیه

به گزارش منابع رسانه‌ای، "اوزگور اوزیل" رهبر حزب معارض "جمهوری‌خواه خلق" در ترکیه طی مصاحبه‌ای که با روزنامه‌نگار "فاتح آلتایلی" در یوتیوب انجام داد، گفت:‌ ما از طریق کانال‌های دیپلماتیک و پشت درهای بسته با سوریه در تماس هستیم و درصدد سفر به سوریه طی روزهای آتی و دیدار با "اسد" (رئیس‌جمهوری سوریه) هستیم. اگر بتوانم، نهایتا طی تابستان جاری این دیدار انجام خواهد شد.

او تماس‌های حزبش با نظام دمشق را رو به پیشرفت توصیف کرد و گفت:‌ احتمالا پیش از دیدار با اسد، با "اردوغان (رئیس‌جمهوری ترکیه) و وزیر خارجه‌اش نشست خواهد داشت تا گام‌هایی برای حل بحران آوارگان سوری مقیم در ترکیه اتخاذ کند.

رهبر اپوزیسیون ترکیه پیشتر نیز از آمادگی‌اش برای دیدار با اسد به منظور ایجاد کانال‌های گفت‌وگو با سوریه خبر داده، و برای "ایفای نقش میانجی در دیدار اسد با اردوغان" اعلام آمادگی کرده بود.

اخیرا نیز رجب طیب اردوغان آمادگی خود را برای احیای روابط آنکارا با دمشق و دیدار با بشار اسد اعلام کرد.

این اظهارات اردوغان پس از آن بیان می‌شود که اسد "استقبال خود را نسبت به همه ابتکارات مربوط به روابط فی‌مابین سوریه و ترکیه و مبتنی بر حاکمیت کشور سوریه بر کل خاک آن و مبارزه با تروریسم و سازمان‌های آن" ابراز کرد.

پربیننده ترین خبرها