آیا بایدن از رقابت با ترامپ کناره‌گیری می‌کند؟!/ هشدار ستاد بایدن درخصوص هرج و مرج در آمریکا

آیا بایدن از رقابت با ترامپ کناره‌گیری می‌کند؟!/ هشدار ستاد بایدن درخصوص هرج و مرج در آمریکا
يکشنبه 10 تير 1403 - 12:15

رسانه های آمریکایی گزارش دادند، در حالیکه نگرانی در رده های بالای حزب دموکرات از تاثیر عملکرد پرانتقاد جو بایدن در نخستین مناظره با دونالد ترامپ رو به افزایش است، مسئولان ستاد انتخاباتی رئیس جمهوری کنونی آمریکا و این دغدغه را چندان جدی نگرفته و هشدار داده اند که انصراف وی از رقابت های انتخاباتی به هفته های هرج و مرج منجر خواهد شد.

العالم - آمریکا

خبرگزاری آسوشیتدپرس امروز نوشت که جیمی هریسون، رئیس کمیته ملی حزب دموکرات و جولی چاوز رودریگز، رئیس ستاد انتخاباتی بایدن، بعدازظهر دیروز به وقت محلی با ده‌ها عضو این کمیته در سراسر آمریکا تلفنی گفت و گو کرده و تا حد زیادی نمایش ضعیف بایدن در مناظره اخیر و سیل انتقادات متعاقب آن را نادیده گرفتند.

این رسانه آمریکایی به نقل از چندین عضو این کمیته که خواستند ناشناس بمانند، نوشت که از آنها خواسته شده بود که وضعیت وخیم حزب را نادیده بگیرند. آنها گفتند که این تماس ممکن است احساس وحشت گسترده ای را در میان مقام ها و مسئولان وابسته به حزب، حامیان مالی و سایر ذینفعان به وجود آمده، تشدید کرده باشد.

بسیاری از حامیان مالی، استراتژیست‌ها و اعضای درجه یک حزب دموکرات به طور علنی و خصوصی گفته اند که خواهان کناره گیری بایدن ۸۱ ساله از رقابتها هستند تا حزب فرصت یابد جایگزین جوانتری را در کنوانسیون ملی دموکرات‌ها که در میانه تابستان برگزار می شود، انتخاب کند. با این حال نزدیکترین متحدان بایدن اصرار دارند که او همچنان در موقعیت خوبی برای رقابت با دونالد ترامپ جمهوری خواه قرار داشته و تلاش نکرده اند تا او را وادار به پایان کارزار انتخاباتی خود کنند.

کامالا هریس، معاون رئیس جمهور، گَوین نیوسام، فرماندار کالیفرنیا و گرِچِن ویتمِر، فرماندار میشیگان، که بهترین موقعیت را برای جایگزینی بایدن دارند پس از مناظره نیز از وی حمایت کرده و به باراک اوباما و بیل کلینتون روسای جمهوری پیشین آمریکا پیوستند.

بسیاری از دموکرات ها با نگرانی منتظر انتشار نتایج نظرسنجی های پس از مناظره و تعیین گام های بعدی خود هستند.

در همین حال، بایدن دیروز (۹ تیر) در منطقه معروف و ثروتمند همپتونز نیویورک با تعدادی از حامیان مالی متمول دموکرات ها دیدار کرد.

وی در مورد مناظره گفت: نه من شب خوبی داشتم و نه ترامپ.

در همین حال تارنمای ای بی سی نیوز خبر داد که ستاد انتخاباتی جو بایدن ساعاتی پیش در یک فراخوان جمع آوری کمک های مالی خطاب به حامیان وی هشدار داد که کناره گیری رئیس جمهوری کنونی آمریکا از دور رقابت ها "به هفته ها هرج و مرج منجر می شود" و به تضعیف جایگزین نهایی وی در برابر ترامپ منجر خواهد شد.

راب فِلاهِرتی، معاون رئیس ستاد انتخابات بایدن در یک ایمیل استدلال کرد که کناره گیری وی، "بهترین راه ممکن برای پیروزی دونالد ترامپ و شکست ماست. "

نتایج نظرسنجی موسسه مورنینگ کانسالت نشان می دهد ۶۰ درصد شرکت کنندگان معتقدند که بایدن پس از مناظره با ترامپ "به طور قطع" و یا "احتمالا" با نامزد دیگر دموکرات جایگزین شود.

در این میان، تنها ۲۱ درصد گفته اند که بایدن "به هیچ وجه نباید" کنار گذاشته شود.

بر اساس یافته‌های مورنینگ کانسالت، ۵۷ درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی گفتند که ترامپ بهتر از بایدن در نظرسنجی عمل کرده است که این شامل ۱۹ درصد دموکرات، ۶۰ درصد از مستقل ها و ۹۳ درصد جمهوری خواهان بوده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها