گزارش العالم:

همایش گفت و گوی ملی فلسطین در استانبول برگزار شد

يکشنبه 10 تير 1403 - 20:05

دومین همایش گفت و گوی ملی فلسطین در استانبول برگزار شد و شرکت کنندگان خواهان تشکیل ائتلاف ملی برای حمایت از مقاومت و حفظ آرمان مردم فلسطین شدند.

العالم – ترکیه

به گزارش خبرنگار شبکه خبری العالم در ترکیه، شرکت کنندگان در این همایش دو روزه خواستار حمایت از پایداری مردم فلسطین و توقف نسل کشی در غزه شدند.

زیاد العالول سخنگوی کنگره مردمی فلسطینیان خارج از کشور به خبرنگار العالم گفت: ما در تلاش هستیم تا درباره هر اقدامی برای حمایت از ملت فلسطین در داخل گفت وگو کنیم به ویژه که نقش ما حمایت و کمک به فلسطینیان داخل است.

علی برکه مسئول روابط ملی حماس در خارج از کشور نیز گفت: طوفان الاقصی زمین لرزه ای به وجود آورد که رژیم صهیونیستی را لرزاند و جهان را تکان داد به طوری که اکنون شماری از کشورهای عربی و برخی کشورهای دنیا با فلسطین همراه شده اند.

وی با بیان این که برخی از کشورهای همپیمان آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین هستند، خاطرنشان کرد: امروز ثابت شده که مقاومت تنها راه آزادی اراضی اشغالی و احقاق حقوق و استرداد مقدسات فلسطین است.

احسان عطایا عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در لبنان نیز اظهار داشت: هر گونه فعالیت حزبی، مردمی و تبلیغاتی برای انتشار تصویری از اوضاع غزه بسیار حایز اهمیت است و این همایش در همین راستا برگزار شده است.

در بیانیه پایانی این همایش بر تلاش برای حمایت از پایداری مردم فلسطین و مقاومت، اصلاح ساختار فلسطین و تقویت وحدت ملی تاکید شد.

پربیننده ترین خبرها