وقوع ناآرامی‌ها در برخی از شهرهای فرانسه پس از اعلام نتایج اولیه

دوشنبه 11 تير 1403 - 04:11

رسانه های فرانسوی گزارش دادند تظاهرکنندگان در خیابان های لیون در اعتراض به نتایج دور اول انتخابات پارلمانی این کشور شروع به تخریب فروشگاه ها و سوزاندن سطل های زباله کردند.

العالم-اروپا

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه با انتشار فیلم‌هایی گزارش داد که پس اعلام نتایج اولیه انتخابات پارلمانی فرانسه، شورش و آتش سوزی در برخی شهرهای فرانسه رخ داده است.

طبق نتایج اولیه انتخابات پارلمانی زودهنگام در فرانسه، احزاب راست افراطی به رهبری مارین لوپن با کسب ۳۳ درصد آراء پیشتاز هستند. حزب مکرون و احزاب متحد آن، فقط 20 درصد آرا در انتخابات پارلمانی را کسب کرد.

همچنین برخی رسانه‌های خبری گزارش دادند که صاحبان مشاغل در پاریس عصر یکشنبه به دلیل نگرانی از وقوع شورش‌های احتمالی و آشوب پس از اعلام نتایج اولیه انتخابات پارلمانی در این کشور، مغازه‌های خود را با تخته بستند و تعطیل کردند.
فرانسهویدیویی دیگر از شورش در شهرهای فرانسه

اما در پی انتشار این اخبار یکی از مقام‌های شهرستان سن سن دونی در گفت وگو با پایگاه خبری هاف پست، گفت: فیلمی که از آتش‌سوزی در این شهرستان برای نشان دادن وقوع ناآرامی‌ها در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، اولین بار توسط رسانه راست افراطی «فرانتیرز» و در حساب کاربری آن در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) منتشر شد.

این مقام محلی همچنین با بیان اینکه به دنبال اطلاع‌رسانی بخشداری این شهرستان درباره این آتش‌سوزی، رسانه «فرانتیرز» بلافاصله این فیلم را از حساب کاربری خود حذف کرد، افزود: اما پیش از حذف این فیلم از حساب کاربری «فرانتیرز»، بسیاری از حساب‌های کاربری ناشناس اقدام به انتشار مجدد آن کرده بودند.

وی در ادامه اظهارات خود درباره اطلاع‌رسانی بخشداری شهرستان سن سن دونی، گفت: این بخشداری اندکی بعد در همان شبکه اجتماعی با اعلام اینکه «این آتش‌سوزی در ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه یکشنبه (به وقت محلی) به وقوع پیوسته است در حالی که در آن زمان هنوز نتایج اولیه انتخابات پارلمانی فرانسه اعلام نشده بود، بنابراین هیچ ارتباطی میان وقوع این آتش‌سوزی و نتایج این انتخابات وجود ندارد»، خواستار مسئولیت جمعی برای منتشر نکردن اطلاعات نادرست شد.

پربیننده ترین خبرها