اولمرت: جنگ همه‌جانبه با حزب الله دردی بی‌سابقه را به اسرائیل تحمیل می‌کند

اولمرت: جنگ همه‌جانبه با حزب الله دردی بی‌سابقه را به اسرائیل تحمیل می‌کند
دوشنبه 11 تير 1403 - 15:20

نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی جنگ همه‌جانبه با حزب‌الله لبنان را ایده بدی توصیف کرد و متذکر شد در سایه چنین جنگی، اسرائیل دردی را متحمل خواهد شد که هرگز در تاریخ خود شاهد آن نبوده است.

العالم- لبنان

"ایهود اولمرت" نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با شبکه آمریکایی "سی‌ان‌ان" اظهار داشت: "اگر جنگی تمام‌عیار در شمال آغاز شود، احتمالا ویرانی همه‌جانبه وجود خواهد داشت، اما در عین حال، اگر لبنان از صحنه محو خواهد شد، ما قدرت این کار را داریم. ولی در صورتی که لبنان از تمام توان خود استفاده کند، اسرائیل بزرگترین درد را از زمان رویارویی با کشورهای عربی متحمل خواهد شد."

اولمرت گفت: "به عبارت دیگر، هیچ منفعتی برای اسرائیل و حزب‌الله برای ورود به یک جنگ همه‌جانبه وجود ندارد". او در عین حال افزود:‌ "ما می‌توانیم به توافق برسیم، این امر مستلزم خرد، صبر، استقامت و خویشتن‌داری است، هر دو طرف در حال حاضر چیز زیادی از این موارد ندارند، بنابراین این یک مشکل است."

تنش‌ها در مرز فلسطین اشغالی با لبنان طی شش ماه گذشته به شکل قابل توجهی افزایش یافته است. اسرائیل اکنون ۱۰۰ هزار نیرو به سمت مرز‌های شمالی یعنی محل رویارویی با گروه حزب‌الله گسیل داشته و درگیری‌ها در این منطقه مدام رو به افزایش است.

تاکنون در این درگیری‌ها حدود ۴۰۰ لبنانی شامل ۷۰ غیرنظامی و ۳ روزنامه‌نگار به شهادت رسیده‌اند ۹۰ هزار غیرنظامی لبنانی نیز از حدود ۱۰۰ شهر و روستای نزدیکی مرکز آواره شده و روستا‌ها و مزارع الزیتون به دلیل بمب‌های فسفری ارتش اشغالگر خسارات زیادی متحمل شده‌اند. حزب‌الله نیز تلاش کرده تا با شلیک میانگین روزانه راکت‌ها به سمت شهر‌ها و اهداف این رژيم، حمایت خود از جنبش مقاومت فلسطین( حماس) را نشان دهد که این حملات به آواره‌شدن حدود ۸۰ هزار صهیونیست و مرگ ۶ تن دیگر منجر شده است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها