شلیک به اسرا؛ بازی جدید رژیم صهیونیستی برای دور زدن دادگاه کیفری لاهه

شلیک به اسرا؛ بازی جدید رژیم صهیونیستی برای دور زدن دادگاه کیفری لاهه
چهارشنبه 13 تير 1403 - 09:07

دادستان کل رژیم صهیونیستی در تلاش برای جلب رضایت دادگاه کیفری بین‌المللی، در حالی اعلام کرده که به دنبال تحقیقات درباره وزیر امنیت داخلی این رژیم به "ظن" تحریک علیه فلسطینیان در باریکه غزه است که تلویزیون رسمی این رژیم خبر داده قرار نیست این تحقیقات به نتیجه برسد.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش عربی 21، در بیستم ماه می، "کریم خان" دادستان دادگاه کیفری بین‌المللی در لاهه درخواست حکم بازداشت "بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر و "یو‌آو گالانت" وزیر جنگ رژیم صهیونیستی را به دلیل مسئولیت‌شان در جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت در غزه صادر کرد.

همزمان به دلیل اظهارات تحریک‌آمیز "ایتمار بن گویر" وزیر امنیت داخلی رژیم اشغالگر علیه فلسطینیان، فراخوان‌های حقوق بشر بین‌المللی برای صدور حکم بازداشت این صهیونیست افزایش یافته است. او در جدیدترین اظهاراتش گفته است:‌ "به جای دادن غذا به زندانیان فلسطینی (اسرا)، باید به سر آنها شلیک کرد".

تلویزیون رسمی رژیم صهیونیستی (کان)، شامگاه سه‌شنبه اعلام کرد که دادستان کل اسرائیل از مشاور قضایی کابینه خواسته است تا تحقیقات جنایی علیه بن گویر را به "ظن تحریک علیه ساکنان غزه" آغاز کند.

این تلویزیون عبری‌ در عین حال اعلام کرد که تصمیم نهایی درباره تحقیقات علیه بن گویر گرفته نشده است و "قرار نیست نتیجه بدهد".

به گزارش این رسانه، تحقیقات احتمالی (و بی نتیجه) درباره بن گویر " با هدف تلاش برای جلب رضایت دادگاه کیفری بین‌المللی" و ابراز این موضوع است که "دستگاه قضایی اسرائیل در حال انجام تحقیقات از وزیرانی است که علیه فلسطینیان دست به تحریک می‌ زنند".

در واکنش، اما، بن گویر در پلتفرم "ایکس" نوشته است:‌ "باورکردنی نیست که مدعی العموم در تلاش است تا یک وزیر اسرائیلی را به اتهام تحریک علیه شهروندان متخاصم فلسطینی تحت تعقیب قرار دهد".

پربیننده ترین خبرها