آغاز نشست اتحادیه عرب برای بررسی جنایت های رژیم اشغالگر در غزه

آغاز نشست اتحادیه عرب برای بررسی جنایت های رژیم اشغالگر در غزه
پنج‌شنبه 14 تير 1403 - 16:22

نشست شورای اتحادیه عرب دقایقی قبل در قاهره پایتخت مصر آغاز شد.

العالم - مصر

به گزارش العالم به نقل از خبرگزاری فلسطینی «معا»، دوره غیرعادی نشست شورای اتحادیه عرب بنا به درخواست فلسطین و با هدف بررسی سیاست مقابله با جنایت های کشتار جمعی در غزه و تجاوز رژٰیم صهیونیستی به ملت فلسطین و نیز مقابله با سیاست توسعه شهرک سازی برگزار می شود.

حسام زکی معاون دبیر کل اتحادیه عرب ریاست هیات فلسطین را دراین نشست برعهده دارد.

این نشست درحالی برگزار می شود که رژیم اشغالگر صهیونیستی حدود ۹ ماه است، به جنایت کشتار جمعی در باریکه غزه ادامه می دهد.

مهند العکلوک نماینده فلسطین در اتحادیه عرب طی سخنانی در این نشست، لغو عضویت «اسرائیل» را در مجمع عمومی سازمان ملل به دلیل پایبندی نبودن این رژیم به اصول منشور سازمان ملل و تهدید صلح و امنیت بین المللی خواستار شد.

وی همچنین تشکیل هیات های عربی امدادرسان برای مدیریت ارسال کمک های بشردوستانه پزشکی برای باریکه غزه ضمن همکاری و هماهنگی با سازمان های بین المللی را خواستار شد.

وی تاکید کرد موضع اتحادیه عرب بیانگر توافق ۲۲ کشور عربی درخصوص حمایت از آرمان فلسطین با مواضع سیاسی درحمایت از این آرمان چه در مصوبات اتحادیه عرب و چه در محافل بین المللی است.

العکلوک به جنایت های کشتارجمعی رژیم اشغالگر صهیونیستی در باریکه غزه طی هشت ماه گذشته اشاره کرد و گفت اتحادیه عرب دو نشست درسطح سران و ۴ نشست در سطح وزرای خارجه و ۶ نشست در سطح نمایندگان برگزار کرده است و کمیته ای موقت از نمایندگان دائم را درماه ژانویه گذشته مکلف کرده است که اقدامات و گام های عملی را به منظور واداشتن اسرائیل به توقف جنایت های کشتارجمعی تهیه و تدوین کنند.

نماینده فلسطین در اتحادیه عرب بر لزوم ارجاع شکایت های دولت های عربی به دادگاه بین المللی کیفری درزمینه جنایت های اسرائیل علیه ملت فلسطین تاکید کرد.

وی با بیان اینکه اسرائیل ۱۶ هزار کودک را کشته و ۳۴ هزار کودک را مجروح کرده است، و هنوز ۳۶۰۰ کودک زیر آوار هستند، تعداد کودکان فلسطینی که طی نه ماه گذشته کشته شده اند، بیشتر از تعداد همه کودکانی است که طی چهار سال گذشته در کل جنگ های دنیا کشته شده اند.

وی اظهار داشت : اسرائيل ۳۴ هزار کودک را تا دم مرگ گرسنه نگاه داشته و کودکان غزه از نبود امنیت غذایی رنج می برند و بسیاری از آنان در معرض گرسنگی و تشنگی و بیماری قرار دارند.

وی همچنین گفت : اسرائیل ۱۰۶۶ زن را کشته و ۶۰ هزار زن باردار را دردوران قبل از زایمان یا بعد از آن درمعرض مرگ قرار داده است و همه روش های باروری سالم و امن را هدف قرار داده است و بدین شکل در اقدامی جنایتکارانه، مانع از اجرای باروری امن شده است.

پربیننده ترین خبرها