رویای تحقق ناپ‍ذیر صهیونیستها برای تاسیس «اسرائیل» در امتداد نیل تا فرات

رویای تحقق ناپ‍ذیر صهیونیستها برای تاسیس «اسرائیل» در امتداد نیل تا فرات
پنج‌شنبه 14 تير 1403 - 19:44

آیا «اسرائیل» نقشه ای رسمی برای مرزهای جغرافیای خود دارد؟ این سوال، سوالی است که کابینه رژیم اشغالگر و مسوولان سیاسی آن از زمان اشغال سرزمین های فلسطینی درسال ۱۹۴۸ ، از پاسخ دادن به آن طفره رفته اند و در طول ۷۶ سال همچنان به فریبکاری ادامه داده و رویای آنان بسیار بزرگتر از واقعیت است.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش العالم به نقل از خبرگزاری فلسطینی «سما» ، طبق گفته ها و اعتقادات پدران صهیونیست و نیز پدران یهودیان تندرو، مرزهای خیالی «اسرائیل» ، صرفا جزء سرزمین های فلسطین تاریخی نیست .. بلکه از آن هم فراتر می رود. پرچم «اسرائیل» از بالا و پایان با دو خط آبی موازی مشخص می شود که نشان دهنده رویای بزرگ تشکیل «اسرائیل» درامتداد بین رودهای نیل در مصر و فرات درعراق است.

در همین ارتباط، عمیحای الیاهو وزیر تندروی میراث فرهنگی رژیم «اسرائیل» که عضو حزب (قدرت یهودی) به ریاست إيتمار بن گویر ، وزیر تروریست است، پستی را منتشر کرد که برای کالاهایی تبلیغ می کند که خواهان اشغال شبه جزیره سینا است. پس از آنکه بیش از ۴ دهه از اقدام «اسرائیل» در بازگرداندن شبه جزیره به مصر درقالب توافق صلح تاریخی بین دو طرف در سال ۱۹۷۹ می گذرد.

ایلیت لاش در این پست ، مردم را به خریدن پیراهنی دعوت کرد که روی آن نقشه «اسرائیل» خیالی چاپ شده است که شامل کرانه باختری، غزه و سینا است.

همچنین دربردارنده لینک یک پایگاه الکترونیکی است که کالاهایی را می فروشد که روی آن، شعار «اسرائیل اکنون» به چشم می خورد و خواهان گسترش حاکمیت «اسرائیل» در سینا و جنوب لبنان و درنهایت اردن است.

مجله تایمز اوف اسرائیل نوشت : سخنگوی رسمی این وزیر نژادپرست و فاشیست ، و نیز سخنگوی ایتمار بن گویر وزیر تروریست به اصطلاح امنیت ملی «اسرائیل»، به اظهارنظرها هیچ پاسخی ندادند. بن گویر رهبر حزب راستگرای تندرو (عوتسما یهودیت) است که الیاهو عضو آن است.

دفتر نخست وزیری «اسرائیل» حاضر توضیح و اظهارنظر درباره پست وزیر نشد.

سامح شکری وزیر امور خارجه مصر چند ماه پیش گفته بود که قاهره علیرغم نگرانی درباره عملیات نظامی «اسرائیل» درجنوب باریکه غزه، به توافق صلح با «اسرائیل» پایبند است.

در این ارتباط گفته می شود که الیاهو در گذشته اظهارات جنجال بسیار ایراد کرده است. از جمله اینکه روسای سرویس های امنیتی «اسرائیل» را به شورش علیه ائتلاف فعلی متهم کرده بود. وی همچنین تظاهرکنندگان مخالف دولت را «افرادی شرور» توصیف کرد.

وی همچنین در ماه نوامبر سال گذشته در اظهاراتی جنجال آمیز ، گفت می توان باریکه غزه را با بمب هسته ای بمباران کرد. نتنیاهو در واکنش به این اظهارنظر او وی را به دور از واقعیت توصیف کرد.

آفریقای جنوبی بعدا در قطعنامه ای که در دادگاه بین المللی کیفری، «اسرائیل» را به کشتار جمعی متهم کرد، به این اظهارات الیاهو استناد کرد و باعث شد که وی بعدا به خود ببالد که «حتی در لاهه هم موضع من را می‌ دانند».

الیاهو اخیر در مصاحبه ای با «تایمز اوف اسرائیل»، جامعه بین الملل را به خاطر اعتراض به مهاجرت داوطلبانه فلسطینی از غزه و بازگشت شهرک نشینی های «اسرائیل» در باریکه غزه را به باد انتقاد گرفت.

وی افزود: جائیکه شهرک سازی وجود دارد، امنیت هست . از موضع ضعف با مردم سخن نگو .. بهتر است به جای جنگ و کشتار به شهرک ها بازگشت.

شایان ذکر است که درخواست محافل سیاسی راستگرای اسرائیلی برای ازسرگیری ساخت شهرک های صهیونیست نشین که درجریان عقب نشینی «اسرائیل» از غزه در سال ۲۰۰۵ تخلیه شده بود، افزایش یافته است.

موضوع وطن جایگزین برای فلسطینی ها یعنی تشکیل دولت فلسطینی در کشور اردن در فکر و ذهن و قلب قشرهای زیادی از جامعه صهیونیست وجود دارد.

«اریه الداد» نماینده سابق کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی، برگزاری همه پرسی در اردن برای پی برد از نظر ملت این کشور درباره طرح وطن جایگزین برای فلسطینی ها در آن کشور را خواستار شده است.

پربیننده ترین خبرها