گزارش العالم:

واکنش رسانه های اسرائیلی به پیروزی پزشکیان

يکشنبه 17 تير 1403 - 22:35

رسانه های عبری درباره انتخابات ریاست جمهوری ایران نوشتند که جمهوری اسلامی ایران هرگز از حمایت خود از مقاومت دست بر نخواهد داشت.

العالم – فلسطین

به گزارش خبرنگار شبکه خبری العالم در رام الله واقع در کرانه باختری فلسطین، پایگاه اینترنتی گلوبس درباره پیروزی مسعود پزشکیان نوشت: در تل آویو خوشحال بودند که او شکست خواهد خورد.

این وب سایت عبری مدعی شد که پیروزی نامزد اصلاح طلبان منجر به گفت و گوی ایرانی و غربی می شود، چیزی که تل آویو آن را نمی خواهد.

روزنامه هاآرتص نیز نوشت: انتخاب پزشکیان تغییری در رویکرد ایران که از زمان پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1979 آن را ترسیم کرده، ایجاد نخواهد کرد.

سایت کانال 24 صهیونیستی نوشت: پزشکیان اعلام کرده که به توافق هسته‌ای بازمی‌گردد... ایران رئیس‌جمهور جدیدی را انتخاب می‌کند.

تیتر کانال 12 این بود: جراح قلبی که از حکومت تهران انتقاد کرد حالا رئیس جمهور شده است.

نهاد ابوغوش مدیر مرکز مطالعات مسار به خبرنگار شبکه خبری العالم گفت: رسانه های اسرائیلی دیدگاه همان رژیم را منعکس می کنند که معتقد است ایران یک کشور متخاصم است به این دلیل که در دوران تمام روسای جمهور ایران اعم از اصلاح طلب یا محافظه کار، سیاست خارجی ایران در زمینه حمایت از آرمان فلسطین و جنبش های مقاومت در منطقه، تغییر نکرده است.

عصمت منصور کارشناس مسائل رژیم اسرائیل نیز گفت: دشمن امیدوار بود که حادثه اخیر در ایران باعث هرج و مرج شده و به کاهش حمایت ایران از محور مقاومت و فلسطین منجر شود اما نتایج انتخابات ثابت کرد که ایران دارای نظام قانونمدار و سیستماتیک است که مردم آزادانه حق انتخاب دارند.

پربیننده ترین خبرها