لاپید: نتانیاهو کنترل همه چیز را از دست داده است

لاپید: نتانیاهو کنترل همه چیز را از دست داده است
سه شنبه 19 تير 1403 - 12:28

رهبر اپوزیسیون اسرائیل در مصاحبه‌ای گفت که بنیامین نتانیاهو، نه تنها کنترل جنگ و روابط خارجی را از دست داده است، بلکه کنترلی نیز بر کابینه خود ندارد.

العالم - فلسطین اشغالی

یائیر لاپید، رهبر اپوزیسیون اسرائیل، در ادامه انتقادات تند خود علیه بنیامین نتانیاهو، دولت او را «فاسد» توصیف کرد.

به نوشته معاریو لاپید در یک گفت‌و‌گوی رادیویی گفت: «نتانیاهو کنترل جنگ، روابط خارجی و حتی کنترل دولت خودش را هم از دست داده است».

این سخن وی پس از آن ایراد شد که منابع اسرائیلی شب گذشته از درگیری لفظی شدید میان «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی و «آریه درعی» رهبر حزب «شاس» (از متحدان اصلی نتانیاهو) خبر دادند؛ تنشی که از آغاز جنگ غزه درون کابینه نتانیاهو تشدید شده است تا جایی که چندی پیش «بنی گانتز» از شورای جنگ خارج شد که به انحلال این شورا انجامید.

لاپید در ادامه سخنان خود گفت که معتقد است جنبش حماس گام‌هایی در راستای امکان تحقق یک توافق برای آزادی اسرای اسرائیلی برداشته است.
او گفت که اگر نتانیاهو توافق با حماس را بپذیرد، حاضر است تمام قد از او دفاع کند و اگر نتانیاهو در این مسیر با مخالفت شدید هم‌پیمانان خود مواجه شود، حاضر است یک پوشش حمایتی برای وی به وجود آورد.

لاپید افزود: «می‌دانم که این حمایت عمر این دولت فاسد را طولانی می‌کند، اما من هر کاری را برای بازگرداندن ربوده‌شدگان انجام می‌دهم».

او تأکید کرد: «نمی‌توان تا ابد این جنگ را ادامه دارد، امکان به کارگیری طولانی‌مدت نیروهای ذخیره وجود ندارد و اقتصادمان نمی‌تواند چنین چیزی را تحمل کند».

رهبر مخالفان نتانیاهو روز یکشنبه نیز گفته بود که ارتش اسرائیل همواره به نیروهای ذخیره وابسته بوده و مناسب جنگ‌های طولانی نیست.

پربیننده ترین خبرها