موافقت مخفیانه نتانیاهو با پیوستن تروریست تندرو "اسرائیل" به شورای جنگ

موافقت مخفیانه نتانیاهو با پیوستن تروریست تندرو
سه شنبه 19 تير 1403 - 16:47

رسانه های "اسرائیل" امروز سه شنبه گزارش دادند که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به طور مخفیانه با پیوستن "ایتمار بن گویر"،این وزیر تروریست تندرو در به اصطلاح سازمان "امنیت اسرائیل" ، به شورای جنگ این رژیم موقت موافقت کرده است.

العالم - فلسطین اشغالی

مقامات اسرائیلی فاش کردند که برای مدیریت جنگ گاهی یک کارگروه کوچک به صورت غیررسمی برگزار می شود و نتانیاهو درخواست کرده است که درباره پیوستن "بن گویر" به آن، چیزی منتشر نشود.

رادیو ارتش اشغالگر "اسرائیل" به نقل از بن گویر، رئیس حزب "اوتما یهودیت" (گروهی یهودی با 6 کرسی در کنست از 120 کرسی) اعلام کرد که او بدنبال ایجاد تغییراتی در شورای جنگ است وباید در شورا گنجانده شود، وتهدید کرده که اگر چنین نشود او این شورا را برهم زده و لغو خواهد کرد.

این در حالی استکه دیروز، دوشنبه، بن گویر، نتانیاهو را متهم کرد که "خودرأی تصمیم می گیرد و شرکای خود را در حکومت منزوی می کند، در صورتی که ما برای تشویق روی تریبون نیامده ایم، آمده ایم تا تأثیر بگذاریم".

گفتنی است در 9 ژوئن گذشته، با خروج "بنی گانتس و گادی آیزنکوت" دو عضو شورای جنگ از حزب کمپ حکومتی،این شورا منحل شد، اما نتانیاهو به انجام رایزنی‌های مربوط به مدیریت جنگ در یک مجمع کوچک‌تر که شامل وزیر دفاع یوآو گالانت، رئیس حزب شاس، "آریه درعی"، وزیر امور استراتژیک "رون دریمر" و "هتساعی هانگبی" رئیس شورای به اصطلاح امنیت جنگ ادامه داد.

شورای جنگ رژیم صهیونیستی فشرده ترین نهاد سیاسی و امنیتی در رژیم موقت "اسرائیل" است که به تصمیم گیری سیاسی در زمان جنگ می پردازد.

پربیننده ترین خبرها