سیاستمدار ترک مدعی است؛

مانع تراشی سرویسهای جاسوسی بین المللی در عادی سازی روابط "آنکارا و دمشق"

مانع تراشی سرویسهای جاسوسی بین المللی در عادی سازی روابط
سه شنبه 19 تير 1403 - 18:26

نایب رئیس حزب "میهن" ترکیه، "هاکان توپکورولو"، تاکید کرد که سرویسهای جاسوسی بین المللی در حال برنامه ریزی اقدامات تحریک آمیزی با هدف جلوگیری از دیدار احتمالی بین رجب طیب اردوغان و بشار اسد، رئیس جمهور سوریه و عادی سازی روابط آنکارا و دمشق است.

العالم - ترکیه

توپکورولو به خبرگزاری "نووستی" گفت: این سرویس‌های جاسوسی بین المللی در برخی از کشورها در راه عادی‌سازی روابط میان آنکارا و دمشق و به ویژه دیدار احتمالی رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه و بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه، سنگ اندازی نموده و واقدامات تحریک‌آمیزی برای جلوگیری از آن انجام می‌دهند".

این در حالی است که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه دو روز پیش تصریح کرد که آنکارا رئیس جمهور اسد را دعوت خواهد کرد وابراز امیدواری نمود که روابط ترکیه و سوریه به حالت قبل بازگردد.

اردوغان اذعان داشت "ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه همچنین نخست وزیر عراق در خصوص دیدار ما با اسد در ترکیه رویکرد مثبتی دارند و ما در این مورد از سوی همسایگان خود مانعی نمی بینیم.

گفتنی است چند روز پیش از آن نیز، رئیس جمهور سوریه در دیدار با "الکساندر لاورنتیف" فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه برای پذیرش اقدامات مرتبط با روابط سوریه و ترکیه که از سوئی مبتنی بر حاکمیت دولت سوریه برسراسر قلمرو سرزمین خود بوده و از سوئی دیگر قائل به مبارزه با انواع واشکال تروریسم و ​​سازمان های مرتبط باآن باشد،اعلام آمادگی کرده بود.

پربیننده ترین خبرها